Wpis z mikrobloga

God kväll zastanawiam się nad kupnem Volvo S60
samochód na daily na krótkie trasy budżet +/- 10k
Jaki silnik polecacie? 2,4 diesel pomimo ze polecany, to chyba średni pomysł na dzienny przebieg ok 30 km (chodź obecnie jeżdżę dieslem i nie narzekam)
Jakie elementy blacharskie są najbardziej narażone na korozję? na jakie wyposażenie w tej cenie można liczyć (dla mnie najważniejsza jest klima i tempomat)
#volvo
Pobierz Rustyyyy - God kväll zastanawiam się nad kupnem Volvo S60 
samochód na daily na krót...
źródło: comment_16229308668tRc8YuFHdgsCxqsgbgVRK.jpg
  • 24
Jakie elementy blacharskie są najbardziej narażone na korozję?


@Rustyyyy: w S60 żadne, jak coś koroduje = była przygoda

na jakie wyposażenie w tej cenie można liczyć (dla mnie najważniejsza jest klima i tempomat


klima być powinna zawsze, jak szukałem S60 to zdarzały się bez tempo. Z większych udogodnień? Navi sprzed 15 lat, ale to bez sensu.

silnik


2.4 B+G w wersji 170km daje radę, choć mówią że ta wersja 140KM to
@Rustyyyy: a jeszcze jedno, jak masz w planach autostrady, to 6 bieg (w manualach z końca produkcji była taka skrzynia) na pewno się przyda. W 5-biegowej skrzyni oczywiście pojedziesz szybciej niż 140-150, ale odczucia są takie trochę "niedzisiejsze".
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@cult_of_luna: nie jestem pewien ale skrzynie 6 biegowe były montowane tylko w R-kach.

@Rustyyyy: nie znam diesli ale raczej na Twoje potrzeby to benzyna. 2.4 benzyna, 140 KM a 170 KM różni się tylko mapą. Jeżeli chodzi o porównanie to silniki do 4200 obr/min zachowują się tak samo więc różnica będzie dopiero przy mocnym pałowaniu. Na prozę życia 140 KM wystarczy. W przedliftach był w nich problem z przepustnicą (wycierają
@cult_of_luna: ok z tym że obawiam sie ze przez lata na polskiej soli z dodatkami chemicznymi (podobne wynalazki są w Kanadzie przez co powstaje korozja między krystaliczna czyli pod lakierem pomimo braku bezpośredniego kontaktu z blacha. W przemyśle chemicznym z tego powodu stosuje się stal nierdzewną z duża ilością niklu wiem przesadzam auto za 10k) zniszczą najlepszą konstrukcje miałem oglądać jedną sztukę właściciel stwierdził że jakiś punkt pod kanapą jest miejscem
@Rustyyyy: Nie wiesz jak ktoś o to turbo dbał. Jak dbał i Ty będziesz dbał to będziesz jeździł nawet i 300k bez żadnych problemów. Jak ktoś nie dbał to potrafiły przy 160 k paść.
@kab_anos: wiadomo dopytuje tak gdyż nie znam nikogo kto by miał ten samochód i osobiście go naprawiał
Miałem kupować BMW miałem sporo wiedzy od właścicieli silniki M50 oraz M52 nie kryły tajemnic ale widząc jak bardzo zniszczone są to samochody oraz niejasne są ceny sobie odpuściłem
dobra zakładam że pod tym tagiem są użytkownicy tych samochodów
popytam jeszcze na forach czytaj grupki na FB wiadomo średnie źródło informacji ale lepsze to
@Rustyyyy: Powiem tak. Tego modelu osobiście nie miałem. Znam ludzi co mieli, ale to nie ten typ co sam sobie naprawia rzeczy. W rodzinie natomiast mieliśmy xc90 ( nadal ją mamy) c30, xc60 I, s60 II. W przypadku xc90 i c30 to podobny czas projektowania i wdrażania. Obecny właściciel do dziś sobie pierdoły naprawia sam. Wiem tylko, że do volvo w niektórych naprawach/wymianach trzeba mieć specyficzne narzędzia.
@godoto: @cult_of_luna: @kab_anos:
takie jeszcze jedno pytanie panowie jak wygląda sprawa z cenami.
diesle widzę są tańsze od benzyn w gazie natomiast duża benzyna z gazem to powyżej 10k (mam tu na myśli samochody w zwyczajnym stanie czytaj przechodzi przegląd nie jest poobijane i na desce nie ma choinki oraz nie ma defektów w mechanice) i katalizator bu się przydał żebym mógł do Szwecji wjechać wiadomo duże miasta tylko
@cult_of_luna akurat w przypadku S60 to nie do końca prawda. Była wada fabryczna i w tym modelu zdarzajl się nagminnie rdza na dolnych rangach przednich drzwi. Jest o tym spory wątek na forum. Dodatkowo utleniają się aluminiowe listwy ozdobne wzdłuż dachu i tam też pojawiają się purchle.

Generalnie niestety S60 ma raczej słabą bjak na Volvo powłokę ochronną. Starsze S70 było pod tym względem dużo lepsze ;)
@Rustyyyy w tym budżecie wyrzekaj sie diesli i mocniejszych silników. Niestety zostaje ci 2.4 140 lub 170km. (Z pierwszego można łatwo zrobić drugi). Auto ma kilka wad w stylu padającej taśmy kierownicy (naprawa to lekką ręką tysiak). Do tego magiel, nie wytrzymujące Polskich dróg zawieszenie, problemy z automatami w których właściciele nie wymieniali oleju czy padające przekładnie kątowe w AWD. Poza tym samochód jest mega przyjemny w jeździe, lubi się z podtlenkiem