Wpis z mikrobloga

Wiem, że lubicie Zakręt Miszczuf w rudzie śląskiej, który można pokonywać nawet 200 na godzinę, jak się ma dobre opony, więc macie świeżynkę z dzisiejszego rana ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#rudaslaska #katowice #chorzow
  • 61
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeżdżę tamtędy okazjonalnie tak z 15x w roku i zawsze się zastanawiam czym ten zakręt się różni od innych. Nie kumam skąd tyle wypadków


@GianlorenzoB: no właśnie dlatego tyle tam wypadków, bo wygląda na normalny, a ograniczenia do 80 się nie przestrzega ;)
  • Odpowiedz
@GianlorenzoB: Ten zakręt nie ma stałego promienia i w tym problem. Normalnie jak masz zakręt, to możesz go przejechać nie zmieniając położenia kierownicy, tu się nie da. Ponadto jest źle wyprofilowany i po opadach przy zbyt dużej szybkości i kiepskich oponach zwyczajnie zrywa przyczepność.
  • Odpowiedz
Ponadto jest źle wyprofilowany i po opadach przy zbyt dużej szybkości i kiepskich oponach zwyczajnie zrywa przyczepność.


@Drmscape2: To się zdecyduj, czy chodzi o źle wyprofilowany zakręt, czy o zapieprzanie szrotem? Na zjazd z 86 na A4 też był źle wyprofilowany, że nie było dnia bez wypadków, chociaż jest tam ograniczenie. Postawili fotoradar i zakręt nagle się wyprofilował.
  • Odpowiedz
@piszczalka: Jedno drugiego nie wyklucza. Gdyby nie nagła zmiana promienia zakrętu i lepsze jego wyprofilowanie, to nawet szrotami by nie wypadali. Tu jest kombinacja wszystkich trzech rzeczy - szybkość, wyprofilowanie i nagła zmiana promienia zakrętu.
Masz na początku ograniczenie do 80 km/h, ale to jest zdradliwe bo pierwszą część zakrętu można przejechać bezpiecznie szybciej. Jakby kierowca jadąc widział ograniczenie do 80 km/h i ostrzejszy zakręt, to by była inna rozmowa.
  • Odpowiedz
@Drmscape2: Tam jest ograniczenie 80. Sprawnym samochodem z palcem w dupie pokonasz ten zakręt nawet w deszczu przestrzegając przepisów. Wybacz, ale argument ze źle wyprofilowanym zakrętem do mnie nie przemawia.
  • Odpowiedz