Wpis z mikrobloga

#informatyka #siecikomputerowe #siec #macbook #windows

Szukam kogoś kto pomoże mi zdebuggować problem z moim internetem. Od jakiegoś czasu (ISP Vectra) zaczął mega wolno działać.

Konkrety:

1. Time-to-first-byte mam na poziomie 7 sekund od usług Google (podczas tych zwiech). Jednak ta spadki pojawiają się bardzo nieregularnie i nie mogę zdiagnozować o co chodzi.
2. Oczywiście Vectra umywa ręce.
3. Zmienili kanał WIFI, zrobili hard reset ich bieda-routera, wysłałem im raport z MTR (zero loss podczas strzelania do google.pl). Speed test - pefekcyjnie.
4. Różowa na telefonie też zwuażyła podobne zawieszenia i na lapku.
5. MTR poprzez ethernet na kompie różowej - loss 1% na dwóch kannałach.
6. U mnie również (ale pisałem o tym wyżej).
7. Zmieniałem DNSy z Google na Cloud Flare i nic.
8. Ja mam MacOS (BigSur), różowa Win 10.

Troche już nie mam pomysłów o co chodzi i brakuje mi narzędzi. No i poszukuję mądrych głów do pomocy.
Pobierz
źródło: comment_1620401281fvq5nZWSjDX3WrbmPFBgnX.jpg
  • 47
@janekbrzechwa: F12 (w windowsie nie wiem jak w Maku) zakładka network i pokaż output z tego co muli.
Jak jesteś podpięty do zasilania masz ten sam problem? Bo laptopy lubią robić jakieś gówno oszczędzanie energii i potrafią mieszać karcie wifi.
@d1sconn3cted: sprawdzałem własnie to jak napisałeś. sam dokument miał 10s w statusie stalled

Stalled/Blocking

Time the request spent waiting before it could be sent. This time is inclusive of any time spent in proxy negotiation. Additionally, this time will include when the browser is waiting for an already established connection to become available for re-use, obeying Chrome's maximum six TCP connection per origin rule.
1. Time-to-first-byte mam na poziomie 7 sekund od usług Google (podczas tych zwiech). Jednak ta spadki pojawiają się bardzo nieregularnie i nie mogę zdiagnozować o co chodzi.


@janekbrzechwa: dostałeś neta po mnie, to wina sprzętu u nich, jak zrobisz mtr do randomowrgo IP to efekt będzie taki sam, część trasy odpowiada i urywa się na jednej z hopek. Do supportu nie dociera. Rozwiązanie? Chyba tylko umowy ( ͡° ͜ʖ