Ot tak dodawanie nowych prowincji jest niebezpieczne dla balansu. Mówie o tym apropo modów. Ekonomia musi być zbalansowana, bo AI dramatycznie źle funkcjonuje przy spamie jednostek(wiem to od kuchni pracy nad AI, im mniej tym lepiej), a deweloper nie dał chyba możliwości konfiguracji ekonomii w takim zakresie jak w Medievalu II. Każda nowa prowincja musi być połączona z rebalansem, np. wzrostem kosztów utrzymania jednostek. #totalwar #romeremastered
@IdillaMZ: mam pytanie skoro znasz się na modach - serio znieśli limity silnika co do liczby frakcji i osad? Czy będzie możliwe dodanie efektów krwi/gore? Czy da się zrobić mod z autoreplenishmentem jak w nowszych grach?
@Sagez: Jeszcze nie wiem jak to wygląda w praktyce. Podobno coś tuta się zmieniło. Efektów raczej spodziewałbym się w jakiś potencjalnych dodatkach graficznych. Nie ma mowy o zrobieniu autoreplenishmentu z poziomu modyfikacji. Autopreplenishment osobiście dla mnie to jest coś okropnego zarówno na poziomie grywalności(to powoduje, że obowiązuje tylko jeden model armii - pełen stak co jest bardzo irytujące), ekstremalnie prymitywizuje to rozgrywkę, do tego problemem jest niezdolność AI do modernizacji armii
@Sagez: Autoreplenishment powoduje, że spamujesz elitę i biegasz nią wszędzie przez całą grę - dobry gracz z rzadka traci całe oddziały. W rozwiniętych modach pod jedynkę, w nowo zbudowanych osadach nie możemy rekrutować od razu najlepszych jednostek, w skutek czego rozciągają się nasze linie uzupełnień. Musimy rekrutować gorsze jednostki w pobliskich osadach, to wpływa na strukturę naszej armii. W Rome II to był absurd nie do opisania. Grałeś plemieniem, robiłeś najlepsze
@IdillaMZ: to prawda, choć moim zdaniem dałoby się to obronić - uzależnić liczbę możliwych do rekrutacji elit od posiadanych koszar wysokiego poziomu i obniżyć uzupełnianie - uzupełnia się wolniej tam, gdzie nie ma ludności i infrastruktury. Bo z drugiej strony nowy system jest po prostu wygodny.
#totalwar #romeremastered
Autopreplenishment osobiście dla mnie to jest coś okropnego zarówno na poziomie grywalności(to powoduje, że obowiązuje tylko jeden model armii - pełen stak co jest bardzo irytujące), ekstremalnie prymitywizuje to rozgrywkę, do tego problemem jest niezdolność AI do modernizacji armii
W Rome II to był absurd nie do opisania. Grałeś plemieniem, robiłeś najlepsze
Bo z drugiej strony nowy system jest po prostu wygodny.