Wpis z mikrobloga

Mirki, co myślicie o Mondeo Mk4 2.0 145KM na daily do dojazdów ~10km w jedną stronę po mieście bez większych korków?
Wielkość auta mi nie przeszkadza, jest atutem. Mam prawie 2 metry wzrostu, więc im więcej miejsca, tym lepiej.

Mam opcję zakupu sztuki z 2008 roku z pewnym 90 000 przebiegiem. No i to właśnie przemawia, że spodziewam się raczej bezproblemowej i taniej eksploatacji.

Niestety nim nie jeździłem i jedynie obawiam się tego, że będzie mułowaty. Wiem, że demonem prędkości nie będzie, ale chyba normalna, dynamiczna jazda po mieście powinna być spoko + wystarczający komfort przy trasach 120-140km/h? Jak by wyglądało realne spalanie? Miasto bez pałowania zmieszczę w ~9l, spokojną trasę w 8l?

Ewentualnie co byście polecali podobnego - duże, benzyna lub gaz, wystarczająco dużo miejsca dla wysokiego kierowcy? Budżet 20 000 z małym hakiem.

#samochody #motoryzacja #ford #mondeo
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@CinuLNS mondziaka sam planuje kupić. Ten 145 koni to najbardziej polecana jednostka w przedlifcie. Jak to titanium to brać nie zastanawiać się. Z tego co wiem to nie jest muł a w mieście pali jak każdy benzyniak. Zobacz na OtoMoto tv co polecają w twojej kasie
  • Odpowiedz
@virusriddle: 10.3 do setki to wartość porównywalna z tym, co mam obecnie, ale teraz jeżdżę 2,5 litrowym dieslem, który na pewno jest dużo bardziej elastyczny. Obawiam się mentalnego przejścia na niezbyt mocnego wolnossaka XD
  • Odpowiedz
@virusriddle: to już nie ta kasa, a poza tym od eco boostów trzymam się z daleka :) Pewnie tak będzie, że wezmę furę i sobie pojeżdżę po mieście, ekspresówce i zobaczę, jak to się sprawuje w praktyce.
  • Odpowiedz
@CinuLNS: 2.0 EB to bardzo dobry motor, ma 250KM w focusie ST i nie miał wpadek, ot zwykłe awarie, które zdarzają się w każdym silniku. Jak przesiądziesz się z 2.5 diesla do benzyny to będzie Ci brakowało momentu, ale to dobry motor, bezawaryjny, mondeo prowadzi się zajebiście i są to dobre auta.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@CinuLNS: 2.0 da radę, zdarzyło mi się jeździć Mondeo 1,6 - to dopiero był muł XD najlepiej umów się na jazdę próbną i sam się przekonaj
  • Odpowiedz
@CinuLNS: w mieście bardziej 10-11, w trasie 8-9. Chociaż jazda szybciej niż 120km/h to katorga, skrzynia jest tak krótka że przy 120km/h jest 3k rpm, a przy 140km/h 4k rpm. Mam 1,9m wzrostu i mieszczę się bez problemu, fotel mogę jeszcze sporo odsunąć, szybciej ograniczy Cię kierownica, która ma regulacje dwupołożeniową ale zakres nie jest duży.
  • Odpowiedz
@CinuLNS: 6 biegów ma 2.5t. W fordzie 2.0 ma tylko 5b, a w maździe ten sam blok dostał skrzynie 6b i zmienne fazy przez co ma 10KM więcej. Niestety w tych latach mazda i volvo dostawało wszystko co najlepsze, a w fordzie jakieś ochłapy, najmniejsza gama silników, brak napędu na wszystkie koła.
  • Odpowiedz
@EndriuGolara: Czyli teoretycznie i praktycznie Mazda powinna być bardziej dynamiczna i ekonomiczna? Czy wchodzi w grę większa masa i wszystko szlag trafia? Widzę, że takie mazdy są dostępne w tym budżecie i może by coś wybrał. Jak mieli romans z fordem, to pewnie blachy podobnej jakości? Wiesz coś na ten temat? Miejsca w środku podobnie dużo?
  • Odpowiedz
@CinuLNS: interesowałem się tylko silnikami. Miej na uwadze że większość durateców/L3 1.8,2.0,2.3 bierze olej, zatykają się pierścienie olejowe. Najłatwiej sprawdzić zdejmując gumę z przepustnicy, odchylić płatek i zobaczyć ile jest syfu od strony kolektora. Jeśli jest oleisty nagar to spala olej. Taki suchy szary syf jest normalny.
  • Odpowiedz
@EndriuGolara: Na sprawdzenie oddam do zaufanego mechanika, więc w jakieś aspekty techniczno-diagnostyczne za bardzo się nie zagłębiam. Szukam "polecanych" opcji po prostu. Ja jedynie zobaczę, czy trzyma się kupy, ma progi i podłogę i nie wali chmurą za autem, a resztę niech bada specjalista XD
  • Odpowiedz
@CinuLNS: w 2.0 mocy to tak akurat, zeby sie przemieszczać kulturalnie. Silnik brzmi zaskakująco przyjemnie jak na 2 litry, komfort podróżowania bardzo na plus, zawieszenie na plus. Największy minus to chyba krótka skrzynia, na trasy lekka męczarnia.
No i ja bym miasto liczył jednak bardziej 12-13.
  • Odpowiedz
@CinuLNS: mialem kiedys, n-------m tym autem prawie 400000 kilometrow, jedyna powazna usterka to r-------a maglownica po 200kkm, zregenerowana i dala rade jeszcze raz 200kkm. Niesmiertelne auto, 2 litry duratec niesmiertelny silnik. Naprawde zero problemow z tym autem
  • Odpowiedz
@CinuLNS: a, no i faktycznie skrzynia krotka, do tego lubi sie przetrzec wiazka od airbaga ( co mniej wiecej 150kkm mi sie przecieralo ). Zawieszenie genialne i sie nie psuje, silnik nie do z-------a. Do tego tanie czesci.

Z rzeczy co sie moga p-------c, to jakosc wykonczenia nie jest swietna, wiec moze to czy tamto sie odkleic w srodku auta, ale jezeli chodzi o rzeczy typowo uzytkowe, to naprawde nie
  • Odpowiedz
@CinuLNS: a, no i do tego auto klei sie tak zajebiscie drogi, ze jazda w trasach to jest czysta przyjemnosc. Aha, jeszcze jedno, raz mi sie radio s---------o, ale koszt naprawy to byly jakies dwie stowki. WIadomo ze w aso moglbym w-----c pewnie ze 2000 na nowe radio, ale kaman, kto by chcial wydac na radio 10% wartosci auta.

Podsumowujac, auto mialem jakies 7 lat i gdybym mial mozliwosc ponownego
  • Odpowiedz