Wpis z mikrobloga

#perfumy
#polkazzapachami

Grey Flannel Geoffrey Beene

Kolejny staroć, bo premiera w 1975 roku. Gdyby Fragra podała 1925, też bym uwierzył. Jak mogliście zauważyć po moich poprzednich wpisach, moje bezpieczne terytorium to zapachy bazujące na mchu, drewnie, cytrusach żywicy. Tutaj wstępnie myślałem, że dostanę coś lekkiego na lato. Później wmawiano mi aromat starych bab i szafy pełnej płaszczów. Zupełne nie mam doświadczenia w kompozycjach opartych o kwiaty. Tak jest moim zdaniem tutaj - roślinki fioletowe (wyraźny fiołek, irys), białe (trochę narcyza), różowe (delikatna róża) i wszelakie chaszcze rosnące dookoła. Jak pachnie samo galbanum nie mam pojęcia, więc jako zielarski ignorant wrzucę do worka z zielskiem. Skład na papierze wydaje się być dużo bogatszy - powinny być orzeźwiające cytrusy, drapiący w nosie mech i drewno, otulająca tonka z wanilią. Czy są? W moim odczuciu tak średnio, w najlepszym razie daleko w tyle.

Więc jak to w końcu pachnie? Dla mnie skojarzenia z flanelową/lnianą koszulą, wypraną kwiatowym mydle są jednoznaczne. Aromat czystości, ale z dużym dodatkiem pierwiastka starego ubrania. To nie jest błyszcząca współczesna koszula biznesmena, raczej chropowata, niedzielna koszula chłopa, ta sama od 20 lat bo bieda a ta się jeszcze aż tak nie znosiła. Z jednej strony same kwiaty krzyczą czystość i elegancja, ale tło zdradza wiek. Chwilę po otwarciu wydaje się być niczym ziołowo-kwiatowe mydło.

Czy noszalne dzisiaj? Jasne, ale dla odważnych moim zdaniem. Albo nie do dresów i klapek gdy idziesz po piwo do osiedlowego, jakoś by mi się to wtedy dziwne wydawało. Za to sama jakość i trwałość jak najbardziej na plus. Wylane kilka kropel na materiale przestały mi napełniać zapachem pokój po prawie 2 dniach. Projekcja dobra, ale nie nachalna - w sam raz do tej kompozycji moim zdaniem.

https://www.fragrantica.com/perfume/Geoffrey-Beene/Grey-Flannel-4608.html

Cena ok 50zł/120ml
Trwałość - 6-8h
Projekcja 7/10