Wpis z mikrobloga

Już po demo day #pltr, stwierdziłem że nie będę streszczał, każdy może obejrzeć, ale skupię się na znaczeniu tego co powiedzieli na rozwój firmy.

Krytyka eventu
- lepiej niż ostatnio, ale marketingowo wciąż jest średnio
- zbyt technicznie, analitycy to debile, nie można do nich mówić takim językiem jak ci inżynierowie, może w ogóle nie powinni ich brać do tych prezentacji
- nudny screen sharing jak wygląda Foundry w środku, jak już chcą pokazywać, to musi to być na poziomie demo Gotham z ostatniego eventu, same suche dane na ekranie się nie sprzedadzą
- dobry występ COO (Shyam Sankar) - wprowadzenie z energią, wypunktowanie gdzie Foundry było pomocne, konkretnie, zrozumiale
- miły dodatek to ludzie z zewnątrz (NCATS) mówiący o Foundry - tutaj widzę siłę na przyszłość, nie techniczny bełkot, ale konkretne historie i efekty

Optymalizacja kosztów
Motywem przewodnim były "Archetypes". Dla kontekstu, wcześniej każde rozwiązanie implementowane w ramach platformy było unikalne, czyli jest nowy klient, przydzielamy zespół i pomagamy zintegrować wszystko. To jest oczywiście bardzo kosztowne i Palantir próbuje optymalizować tutaj przez zbudowanie bazy sprawdzonych rozwiązań gotowych do użycia. Mają bardzo sprytne podejście, bo przygotowując rozwiązanie dla jednego klienta, mogą bardzo szybko (kilka tygodni) wdrożyć podobną rzecz dla innego w tej samej branży (np. monitorowanie procesów produkcyjnych, kontrolowanie łańcucha dostaw, integracja z systemami ERP). To bezpośrednio oznacza niższy koszt wdrożenia nowego klienta, wyższą marżę, a zatem będzie coraz bliżej do momentu break-even.

Wkład w research
Medyczny przypadek użycia pokazywał coś, w czym Foundry jest bardzo dobre, czyli powtarzalność eksperymentów z danymi. Normalnie w researchowym środowisku to jest trudne zagadnienie, bo każdy ma swój sposób pracy i bez dodatkowych narzędzi nie da się prześledzić całego procesu, szczególnie jak to są setki osób. Palantir standaryzuje i pomaga w bardzo prosty sposób zweryfikować wszystkie powiązania (lineage) między danymi, kto i co edytował, kto ma dostęp. Cieszy też coraz większy udział modelowania (AI/Machine Learning) na podstawie danych, więc nie tylko eksploracja tego, co już jest zebrane, ale również przewidywanie, co może się stać w danym przypadku w przyszłości. Temat dopiero wkracza w korporacyjny świat. Palantir ma szansę stać się podstawowym wyborem jeśli chodzi o platformę do researchu, to jest potencjał na miarę Microsoftu albo Salesforce.

Zwracam też uwagę na zdanie COO ze wstępu: "incredible demand, we almost can't keep up", czyli kontrakty wpadają jeden po drugim, co powinno już być widoczne w wynikach za Q1 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gielda
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mam_odwage_nic_nie_osiagnac: nie bardzo widzę, jak jeszcze bardziej mieliby te prezentacje "ogłupić". Myślę, że takie techniczne gadanie to najbezpieczniejsze co mogą zrobić, to nie firma robiąca samochody czy telefony, że może pokazać nowy błyszczący design i wszyscy zrobią "ach". Success Stories z biznesów to i tak to co najbardziej nagoni nowych klientów
  • Odpowiedz
@mam_odwage_nic_nie_osiagnac: wydaje mi się ze dylemat pomiędzy podejściem technicznym a marketingowym jest zarówno dylematem pomiędzy „robimy to dla klientów czy akcjonariuszy”. Pewnie z czasem to jakoś wypośrodkują i bie zabraknie im ani jednych ani drugich.

Ja nie mogłam być na demo ale świetne streszczenie. Bardzo Ci dziękuje :)
  • Odpowiedz
@mam_odwage_nic_nie_osiagnac: ej ale te archetypes to nie miało być to właśnie co odróżnia pltr od reszty? bo z tego co rozumiem to jak na razie ta firma jest po prostu jakimś code-housem z nastawieniem na rozwiązania okołodanowe. Kwestia jest taka ze każda firma informatyczna działa prędzej niż później na danych XD jesteś pewien ze to jest faktycznie przełom, a nie ze padłeś ofiarą fajnego marketingu cwabiaków typu Thiela?
  • Odpowiedz
@goferoo: Nie padłem ofiarą marketingu, sam jestem programistą, wiem jak takie rozwiązania okołodanowe powstają :P Każda lepsza firma byłaby w stanie zaimplementować to, co jest w Foundry, tylko raz zajęłoby to miesiące/lata, dwa nigdy nie byłoby tak dobre bez 17 lat doświadczeń, które Palantir posiada i widzi co się sprawdza. Archetypy = szybszy time-to-market dla rozwiązań. To jak taki Salesforce, owszem można zbudować CRM od zera pod daną firmę, ale
  • Odpowiedz