Aktywne Wpisy
SpecOdTableTenis +934
Oskarka #!$%@?ło wrzuca tweety co 10 minut siedząc w komisji dodatkowo takie coś , to nie podchodzi pod łamanie ciszy ? xD
#wybory
#wybory
Sla_Voy +106
Plusują ci co nie idą na #wybory
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Alternator jest dość mocny, powinien pociągnąć dwa akumulatory - wyczytałem, żeby obydwa akumulatory były najlepiej takie same. Zakładam noclegi max 2-3 dni na dziko, elektryka postojowa byłaby używana głównie do oświetlenia postojowego LED, które chcę zamontować i ładowania laptopa/telefonów. Okazjonalnie mini lodówka, ale ona co najwyżej pójdzie z przetwornicy na akumulatorze rozruchowym podczas jazdy.
Teraz myślę jak to zgrać, by tylko ładować ten postojowy akumulator z alternatora i puścić na postoju odłączenie obiegu, jedynie z niego brać energię na postoju? A może zainwestować w niedrogi solar na dachu, który byłby niezależną instalacją elektryczną? Nie ukrywam, jestem dość świeży w temacie, chcę się nauczyć tematu i zapoznać jakie są możliwości.
#elektronika #motoryzacja #caravaning #camper #elektryka #fotowoltaika
@Tino: podłączaj ten dodatkowy akumulator przekaźnikiem. Przekaźnik sterowany z jakiegoś obwodu włączanego po włączeniu zapłonu. Może się też przydać jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tego dodatkowego akumulatora.
Kontrolery ładowania z solarów zazwyczaj mają całą potrzebną automatykę - podłączają akumulator gdy trzeba i nie pozwalają go
edit: dzięki - ubiegłeś mnie :)
Z dzisiejszej elektroniki, trzeba by szukać przetwornicy steepdown z limitem prądu i niskim minimalnym spadkiem napięcia.