Wpis z mikrobloga

Jest tu jakiś mirek który zna się na wpuszczaniu wkładu kominowego do starego komina (kamienica), do pieca kondensacyjnego? A moze zna się też na piecykach dwufunkcyjnych?

. Istniejący piec padł po 16 latach i wymaga wymiany. Chciałbym więc zmodernizować swoją instalację CO ale nie wiem czy skórka warta wyprawki i nie znam się na technologiach ani sprzęcie. A już tym bardziej na cenach i na co zwracać uwagę jeśli chodzi o materiały jak i samą usługę.

Wstępnie podaję parametry:
- istniejący piec dwufunkcyjny, starego typu, ogrzewa ~100m2 na drugim piętrze ocieplonej kamienicy (w planach w tym roku mam wymianę okien ze starych skrzynkowych, na coś bardziej eko)
- do dachu od pieca jakieś 12m + jakieś 1,5m od pieca do komina
- średnica komina jeszcze nieznana (pewnie w weekend wejdę na dach i sprawdzę).
- dotychczasowe rachunki za gaz ~2300 rocznie
- temperatura pomieszczeń w zimie około 20-21.5 stopnia, od dzwona dogrzewanie ręczne aby było cieplej niż te 21.5.

Instalatorzy od kominów sobie winszują 280-380 zł za metr takiego komina (z materiałem, nie wiem jakim).
Instalatorzy od piecyków chcieliby od 800-1200 za zainstalowanie pieca dwufunkcyjnego (w zależności od skomplikowania podłączenia).
Czy ceny za instalację to ceny dobre? Czy np taki komin jestem w stanie sam ogarnąć (z pomocnikiem)? Dwóch, lewych rąk nie mam? Jakieś specjalne te wkłady mają być? Allegro jest pełne różnej maści wkładów i ceny też niezłe ale czy to nie szmelc? Wychodzi 1/3 ceny instalatora

Piecyk dwufunkcyjny z otwartą komorą to ~2500, z zamkniętą to z tego co patrzałem na te co by mnie interesowały to około 3600.

Piec kondensacyjny vs starego typu (z wkładem kominowym i robocizną) to różnica w najlepszym wypadku ~4800
Czy to nowoczesne ogrzewanie mi się zwróci w jakimś realnym okresie czasu? Rury kominowe pewnie będzie trzeba za 10-15 lat wymienić i znowu nie mały koszt? Tyle pytań, tak mało odpowiedzi...


#komin #kotlygazowe #gazownik #hydraulik
  • 6