Wpis z mikrobloga

Dostałem pierwszą oferta b2b, 9k netto, jakie koszty powinienem do tego doliczyć, księgową? Jak rozumiem przez pierwsze pół roku ulga na start, potem dwa lata składki preferencyjnej, a potem pełna składka dla dobrodzieja na bombelki
Ogólnie zblackpillujcie mi b2b bo na razie widze tylko zalety w postaci 2k więcej vs UoP


#b2b
#programista15k
  • 18
  • Odpowiedz
@jozef-dzierzynski: możesz wziąć lizing, wrzucasz go sobie w koszta przez co płacisz mnie vatu i podatku .. tylko księgową koło 150-200zł msc zależnie od miasta. Zalety są przez pierwsze dwa lata, później zazwyczaj nie masz l4, mniejszy urlop itd ale to wszystko kwestia jak się z pracodawcą umówisz. Przy uop łatwiej kase odzyskać jak ktoś nie zapłaci przy b2b to bolączka oraz nie przysługują Ci prawa jak uop.
  • Odpowiedz
@jozef-dzierzynski: tez zaczynalem przygode z b2b od 9k nie zaluje. Leasing na auto moze byc ciezko dostac, napewno telefon, abonament, internet, sprzet komputerowy mozesz sobie w koszty wrzucic, jezeli masz prywatne auto to mozesz sobie paliwo wrzucac w koszty, to tylko 20% ale zawsze cos. Ja ksiegowosc prowadze sam w taxeon.pl ale nie polecam, brakuje mi mozliwosci rozliczania w innych walutach, nawet faktury w innej nie mozna wystawic
  • Odpowiedz
Ogólnie zblackpillujcie mi b2b bo na razie widze tylko zalety w postaci 2k więcej vs UoP


@jozef-dzierzynski: dla mnie jedyny minus to użeranie się z księgowymi, ZUS-em i US, ale to też zależy jak trafisz. Kolega jest 5 lat na B2B i przez ten czas nic nie musiał samodzielnie załatwiać, a ja co chwilę mam zawiadomienia o jakichś nieprawidłowościach z ZUS/US, a księgowi zapierają się że wsio ogarnięte ( ͡
  • Odpowiedz
@jozef-dzierzynski: za duzo tego nie ma, w aplikacji z ktorej korzystam wystawiasz fakture, wybierasz kolumne do KPiR, jezeli faktura do Polskiego klienta to jest 1 rodzaj, wewnatrz Unii 2 rodzaj, poza unie jest chyba 3. Dopisujac faktury zakupowe to samo, ale jest prosciej, bo sa to tylko koszty dzialanosci, towarami nie obracasz, wiec zadnych spisow z natury nie musisz robic etc. Na koniec miecha robisz rozliczenie miesieczne, placisz podatki, drukujesz
  • Odpowiedz
@jozef-dzierzynski: jak masz FV na wiecej jak 15k to vat leci na oddzielne konto VAT w twoim banku. Zakladajac konto firmowe dostajesz swoje nornalne konto, oraz konto VAT. Placac podatki najpierw kasa pobierana jest z konta VAT a pozniej ze zwyklego. Jak masz przelewy na mniej niz 15k to kasa na konto vat nie wpadnie
  • Odpowiedz
@jozef-dzierzynski: Możesz później też ZUS wrzucić w koszta prowadzenia działalności. Jeśli nie masz czym nabić kosztów i nie planujesz kredytów to polecam ryczałt(pit 15%)
Edit: doczytałem, że jednak coś o hipotecznym wspomniałeś
  • Odpowiedz
Nie zgodzili, teoretyzuje, rozważam opcje


@jozef-dzierzynski: Nie masz co rozważać, jako nowa działalność to małe prawdopodobieństwo. ;)

Co do działalności to liczy się data faktury, ja zawsze wystawiam ostatniego dnia miesiąca, a czy pracujesz 1 to kto to sprawdzi.
  • Odpowiedz
jeszcze jedno pytanie do was, jak z kredytem hipotecznym na mieszkanie? Banki robią jakieś problemy czy nie robi im roznicy UoP/b2b?


@jozef-dzierzynski: mam dwa kredyty hipoteczne na działalności, problemów nie było żadnych, ale tak, jak piszą koledzy - liczy się staż, im dłużej działalność istnieje, tym lepiej.
  • Odpowiedz