Wpis z mikrobloga

Wczoraj pograłem ledwie 2h więc aż tak dużo nie widziałem. Ale u mnie wygląda to tak.

1. Ogólnie przed paczem w zasadzie największy błąd "misyjny" jaki miałem to ten w którym nie załączał się skrypt jak odtwarzałem dzieciństwo tego zboka co trzymał dzieci jako krowy. Dopiero po kilkunastokrotnym resecie skrypt się załączał. Innych wymienianych błędów dot. misji w zasadzie nie miałem bądź ich nie widziałem - może poza wypowiedzią Johnego, która nie znikała i zapętlała się jeżeli za wcześniej opuściłem pole minowe w jednej z pobocznych.

2. Aktualnie, jak wczoraj pisałem, na moim komputerze ilość klatek jest nadal taka sama tzn. mam wszystko na średnio/wysokie, rtx średni, dlss balans. Gram w 2K - przeciętnie 50-55 klatek. Aczkolwiek do tej pory zdarzały się dropy a po dłuższej grze wydajność leciała i bez resetu się nie dało. Ilość klatek się nie zmniejszyła ale gra chodzi jakby płynniej, nie rwie. Zarazem jednak wydaje mi się, że mam więcej tekstur niskiej jakości. Znaczna ilość obiektów straciła detale a np. w porcie, tam gdzie odnajdujemy kontener stoi statek. Z odległości jakiś 50m wygląda jak sprite...jest do tego strasznie rozmazany.

3. Zdecydowanie zmniejszył się ruch w mieście - zarówno ilość npc jak i samochodów. To moim zdaniem wyjaśnia tą zwiększoną płynność. Tylko teraz nie czuję tu pcmaster a xbox bardziej.

4. Mniej sytuacji w których coś wgrywa mi się przed twarzą...ale znowu, więcej obiektów o niższej jakości.

5. Mam wrażenie, że RTX na tych ustawieniach wygląda gorzej niż było. Muszę jeszcze na deszcz trafić dla pewności ale gra świateł jest zdecydowanie słabsza na ustawieniu średnim. Odbicia też jakieś takie bardziej mdłe.

6. Przeciwnicy starają się zajść mnie dookoła. Zdarza się to znacznie częściej i mniej jest sytuacji, że idą w linii prostej - chyba, że są schody. Wtedy głupieją i potrafią się zgubić.

7. W końcu zapamiętuje mi ustawienie języka. Nareszcie...

8. Interfejs - znaaaaaaacznie lepsza reponsywność. No naprawdę, menusy w końcu chodzą super płynnie i skakanie w nich już tak nie boli. Zarazem ergonomia nadal na poziomie early access.

9. Znaczniki aut na mapie...fajnie, poprawia to poruszanie się po mieście.

Ogólnie jak na 2h gry widać postęp. Naprawdę widać. Nadal jednak problemem jest to, że po jej przejściu nie mam po co wracać. Moje wybory chyba na nic nie wpływają. Nie czuję tego, gdzie w Wieśku mogłem kombinować i się bawić w alternatywne ścieżki.

Co gorsza, odpaliłem wczoraj po chyba 6 latach, GTA5. Grafika wiadomo - taka se już na dzisiejsze czasy. Ale ilość detali (choć nadal mniejsza od GTA4), tego jak zachowują się NPC w mieście itd...uderza, po prostu to uderza w twarz jak bardzo strzelanka przewyższa grę RPG w tym temacie i jak silny ma to wpływa na wczuwanie się. Utwierdzam się też, że nawet za 2 lata poprawek nie dadzą rady tego zmienić bo oznaczałoby to przebudowę wielu podstawowych mechanik...a liczyłem, że jak w Aliens będzie błąd gdzieś w źle postawionej kropce. Ale po porównaniu z gta5 i przypomnieniu sobie jak to w tamtej grze wygląda...cyberek wypada słaaaaaaaaaabo.

Ehhhh...oby dali Wieśka RTX to przejdę po raz enty...

#cyberpunk2077
  • 12
3. Zdecydowanie zmniejszył się ruch w mieście - zarówno ilość npc jak i samochodów. To moim zdaniem wyjaśnia tą zwiększoną płynność. Tylko teraz nie czuję tu pcmaster a xbox bardziej.


@Krabowski: mam wprost przeciwne zdanie. zdecydowanie zwiększyli ruch npc. masz tu tą samą lokację, ten sam czas, nagrywaną przed paczem i po paczu. co prawda skupiałem się na problemie schodów i braku ścieżki, ale można zauważyć zwiększony ruch npc. minus taki,
@pablo397: U mnie zdecydowanie ruch jest mniejszy w porównaniu z tym co było. Z cieniami nie mam problemów co więcej, jak bywało, że podczas jazdy w pół sekundy zmieniało ci pełne słońce w szare coś itd. Teraz tego nie zauważyłem. Ale jakość tekstur imho spadła i to mocno zbliżając się do konsol.

@Lazarus2077 dokładnie tak. Nadal patrzysz się na NPC, który sobie idzie. Robisz obrótk 360 stopni i nagle go nie
@Krabowski: przeciez w wiesku masz dokladnie tych samych npc. Ja serio nie rozumiem czemu sie ludzie #!$%@? do tych npcow jakby nie wiadomo co byscie chcieli z nimi robic jak zaden quest tego w ogole nie wymaga. Cos ala strzelanie w wode. W tej strzelance która wymieniłeś CHODZI dokladnie o to zeby #!$%@? w przechodniow i pod takie zachowania te gry tworzą. W wiedzminie za to nikt wiesniakow nie #!$%@? wiec
@Krabowski: Psuje bo probujesz do nich strzelac, a potem walczyc z policja. Bo tak Cie gta przyzwyczailo, ale masz DOKLADNIE ten sam system w wiedzminie 3 i tam tego nie robisz. Rownie dobrze mozesz chodzic po night city i szukac gry w tenisa i narzekac ze czemu tu nie mozna grac w tenisa xD

To trochę tak jakbym sie czepiał fabuly w gta bo jeszcze zadnej czesci nie udalo mi sie
@skolfild: o nie nie nie mój drogi. Firma wzięła dotację na stworzenie technologii AI dla żyjącego miasta. Chwalili się tym wszędzie a ostatecznie nawet samochody nie potrafią się wymijać. Więc o czym ty do mnie? AI jest istotne i wpływa na imiersję. Tobie nie przeszkadza? Fajnie, baw się. Mi przeszkadza i mam do tego prawo jak i również mam prawo czepiać się CDPR za niedowiezienie planu.