Wpis z mikrobloga

@Morf: nie masz bladego pojęcia po co wezwano tę firmę. Oni mogą być co najwyżej planem B lub C. Do tej pory nawet poprawnie nie wykorzystano planu A. Możesz do mnie potem napisać z przeprosinami kiedy już statek wyciągną przy pomocy przypływu i holowników.
  • Odpowiedz
bo w tej sytuacji nalezy odciagac statek za rufe i zrobiloby to kilka holownikow".


@lemonic: kurde bele, mam poważne wątpliwości co do tego. Zauważ, że on się powiedzmy wbił przy prędkości ~10km/h i zatrzymał na np 3-5m. To wbrew pozorom są naprawdę duże siły. Żeby go wyciągnąć, musiałbyś użyć dokładnie takiej samej siły, która spowodowałaby w normalnych warunkach rozpędzenie takiego kolosa do 10km/h na 3-5m(co nie jest oczywiście tożsame z rozpędzeniem
  • Odpowiedz
@PierDacze: jakiej akcji się byś spodziewał? Holenderska firma, jedna z najlepszych na świecie w takich tematach, która przejęła akcje, oceniła że to zadanie na kilka tygodni.
Ja wiem, że dla wykopków to co napiszę jest często dziwne, ale eksperci często najpierw planują ruchy do przodu zastanawiając się nad ich skutkami, zamiast robić coś co tylko wydsje się dobrym pomysłem a może doprowadzić do katastrofy.
Naprawdę, ludzie prowadzący tą akcje to najlepsi
  • Odpowiedz
a debile wezwali firmę która podnosi atomowe łodzie podwodne


@Morf: No, jak wezwali firmę, która podnosiła łodzie, to faktycznie debile ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
To wbrew pozorom są naprawdę duże siły. Żeby go wyciągnąć, musiałbyś użyć dokładnie takiej samej siły, która spowodowałaby w normalnych warunkach rozpędzenie takiego kolosa do 10km/h na 3-5m(co nie jest oczywiście tożsame z rozpędzeniem go do tej prędkości, tylko jakiekolwiek ruszenie z miejsca).


@krolcz: a jeszcze nie zapominajmy ze tarcie statyczne jest wyzsze od dynamicznego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

dziób odkopują, to nie znaczy że on tylko
  • Odpowiedz
Możesz do mnie potem napisać z przeprosinami kiedy już statek wyciągną przy pomocy przypływu i holowników.


@lemonic: aż musiałem wrócić jak sobie przeczytałem dzisiejsze wiadomości

Zarządca techniczny statku, firma BSM podała, że pierwsza próba oswobodzenia gigantycznego kontenerowca Ever Given w czwartek się nie powiodła. Zarząd Kanału Sueskiego poinformował, że w próbach przemieszczenia statku uczestniczyło osiem holowników.


https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26920620,kanal-sueski-kolejna-proba-oswobodzenia-gigantycznego-kontenerowca.html#s=BoxOpImg7
  • Odpowiedz
@tombeczka: statek nie tylko w brzeg się wbił ale i ciut osiadł dnem w pasie nadbrzeżnym, czyli kopanie koło dziobka , poprawi samopoczycie [coś robimy] lecz statku nie uwolni . Chyba że ta koparka potrafi pracować pod wodą ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Pysznypasztet: nie wiem nie badałem sprawy. w każdym razie bardziej wierzę w wiedzę ojca który studiował na WSM i przerabiał temat wejść na mieliznę. potem 40 lat pływał z czego ponad 20 jako kapitan, sam wszedł na mieliznę chyba 2 razy, jego koledzy wchodzili na mieliznę, miał 1000 innych przygód na morzu. no ale na wykopie jest milion specjalistów co po kilku zdjęciach z netu mają wiedze i doświadczenie większe od
  • Odpowiedz
@lemonic jakąś styczność z morzem mam. Bez wątpienia mniejszą niż Twój tata, ale... no gdyby to było tak proste, to prawdopodobnie już by to zrobiono.
Btw, dla kogo pływał tata? Na jakim typie statków?
  • Odpowiedz
@Pysznypasztet: póki co planem A jest poczekanie na przypływ i będzie kolejna próba z holownikami. te holenderskie firmy pracuja nad planem B i C bo tak robią profesjonalisci. Jak przypływ nie pomoże to bedzie rozładunek, wypompowywane balastów, i paliwa i kolejne próby z przypływem i holownikami. potem może pogłębiarki. nie ma za bardzo innych możliwości.
ojciec do 1990 pływał w PŻM a potem dla norweskich armatorów, greckich i cypryjskich, ale to
  • Odpowiedz
@Pysznypasztet: wiadomo, że nie będa wypompowywać paliwa do wody tylko do zbiorników na brzegu i moze po to przyjechali holendrzy. woda balastowa raczej pójdzie do morza jesli nie jest zaolejona, niestety czesto jest. jak jest zaolejona to bedzie jeszcze wiecej roboty. ciekawy case
  • Odpowiedz