Wpis z mikrobloga

Pierwszy raz w #wlasnafirma mam taką sytuację. Klient zamówił towar za 50 zł do paczkomatu (10 zł). Nie odebrał paczki i ta wróciła do mnie. InPost naliczył mi opłatę za zwrot paczki.
Klient teraz się zastanawia:

1) czy wysłać mu towar ponownie - będę musiał go obciążyć kosztem zwrotu przesyłki 10 zł + kosztem nowej wysyłki 10 zł
2) czy może odstąpi od umowy i chce żebym mu zwrócił całą kwotę którą wpłacił czyli 50 zł + 10 zł. A co z moją stratą?

Jak w przypadku pkt. 1 to chyba normalne, tak w pkt. 2 chyba nie jest OK, abym mu oddał całość kwoty którą wpłacił?

#ecommerce #kurier #dzialalnoscgospodarcza #firma #inpost #paczkomaty
  • 4
@Feeder: @deafpool:
Niestety prawdopodobnie musisz oddać koszt przesyłki

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy


Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego
@zuligarson w przypadku nie odebrania towaru sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu kosztów wysyłki. Jednak może on zwrócić sumę, która odpowiada oferowanej możliwie najtańszej formy wysyłki towaru do klienta.
Np. Sprzedawca oferuje wysyłkę towaru do paczkomatu za 8,99 zł oraz listem ekonomicznym za 3,99 zł. Klient wybrał paczkomat. Jezeli klient nie odbierze towaru to sprzedawca może zwrócić mu koszt zamówienia + 3,99 zł.