Wpis z mikrobloga

Im więcej kostek tym raczej mniej precyzyjnue symuluje się losowość zakresu liczbowego

Na przykład każdy punk umiejętności dodaje 1d10 obrażeń (1d10, 2d10, 3d10, ..., nd10) przez co wydaje się na ile szkoda rozważać jako zakres 10-100 dla 10 bądź 20-200 dla 20

Zastanawia

#gry #matematyka
  • 4
@Wina_Segmentacji: no to chyba dobrze że masz gwarantowane minimalne obrażenia.

Poza tym można też losować jak w Shadowrunie:
- masz X kości (d6)
- 5,6 to trafienie
- musisz trafić ileś razy żeby coś zrobić

Tylko tam raczej używa się kości wirtualnych, bo np. losujesz 40 kości na atak i 20 na obronę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Wina_Segmentacji: Zamiast sumować wyniki, to możesz zrobić tak:
Podziel przedział 1-100 na dziesięć równych części, tj. 1-10, 11-20, 21-30, itd.
Pierwszy rzut 1d10 wskaże w którym przedziale jesteśmy, np. wynik 3 mówi nam, że jesteśmy w przedziale 21-30. Teraz kolejny rzut wskaże nam konkretną wartość z tego przedziału