Wpis z mikrobloga

@Atreyu: Jakie 10h, wyjdzie sporo więcej... Akurat RAM to najbardziej upierdliwy podzespół w podkręcaniu - bo zależy też od jakości kontrolera w CPU, bo zależy też od płyty głównej (na ITX łatwiej, bo krótkie ścieżki i dwa gniazda), bo np. napięcia nie zawsze więcej = lepiej, a często wręcz odwrotnie. Długie godziny zabawy, jak się chce wycisnąć max.

Lecę na integrze, więc jednak lepiej niż +1fps ;) w stosunku do profilu
@JestemKrzysio: na obecnym sprzęcie u mnie OC zajęło tak z dwie minuty po złożeniu, z czego minutę to było picie herbaty

XMP, Mutliper na 5.1Ghz, niewielki offset AVX, podbić napięcia, wyłączyć powerlimity i C-state, i pora na CS'a po sprawdzeniu stabilności
@Atreyu: Jasne, można się ograniczyć do XMP, a można chcieć więcej (nawet z takich 4000+ można jeszcze co nieco wycisnąć) - niestety 'więcej' w tym przypadku oznacza żmudne dłubanie i testowanie. Ale ja jestem dziwny, lubię takie masochistyczne zabawy :)

Sporo też zależy od posiadanych modułów - bo zostawienie Crucial Ballistix na 3000 CL15 to zbrodnia w przypadku APU. Co innego jakbym miał takie Patriot Viper z profilem XMP powyżej 4000.
@JestemKrzysio: oczywiście że można, sam się później bawiłem poświęcając x godzin walcząc o każdego mhz

Dostając kilka punktów w cinebenchu i zasadniczo brak większych różnic w grach, ale to się raczej rozpatruje bardziej w kategorii hobby niż wymiernych efektów ()
@Atreyu: @JestemKrzysio: Dokładnie - sam przy swoim ramie teoretycznie mogłem zostawić XMP i byłoby ok (32GB 3800mhz CL14, więc dość szybki zestaw), ale sama zabawa z timingami, subtimingami już chwilę potrwała ale też dała nieco radochy przy szukaniu granicy stabilności :) A to tRFC, a to coś się testowało. O jeden punkcik, dwa czasem. I tak siedzę teraz na ramie 3733mhz CL14 ze skręconymi na maksa parametrami a przynajmniej na
@Atreyu: "ale to się raczej rozpatruje bardziej w kategorii hobby niż wymiernych efektów" - powtórzę raz jeszcze słowo klucz: APU

Na przykładzie GTA V (1080p, normal, tekstury very high):
domyślne 2400MHz ~35fps
XMP 3000 ~45fps
dopieszczone 4000 => 60 fps