Wpis z mikrobloga

@xandra: ale to jest dobre! Tylko zawsze mi się odechciewa cokolwiek robić jak widzę, ile odtworzeń na Spotifaju mają takie fajne rzeczy. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

sterowane przez Atari 1040ST


O ile całkowicie rozumiem używanie starych synthów, to to już jest straszna pozerka, o ile gość nie nagrywał tego na czterośladzie i nie miksował na analogowym stole. xD
@BennyLava: Bardzo fajny kawałek. Nie, używanie starych syntów nie jest pozerką, tylko modą na retro sprzęty. Sama ich używam :P Natomiast jeśli chodzi o Atari, to już hardcore, ale też bardzo fajna sprawa. Do sterowania używa się dziś DAWów jak Albeton czy FLStudio. Choć ja też używam hardcorowego DAWa, mianowicie ReNoise. A do sterowania syntezatorami Atari do dziś używa Łosowski z Kombi ;)
@xandra: w kwestii synthów to nie nawet nie tyle moda, co a) dużo modeli nie ma współczesnych odpowiednikow w VST, i b) workflow na fizycznym panelu jest zupełnie inny niż klikanie myszką po atrybutach w GUI - w sensie procesu kreatywnego. A moim zdaniem te argumenty nie istnieją w przypadku używania Amigi, to już taka sztuka dla sztuki ;) Inna sprawa gdyby używał np. fizycznego 909.

A ReNoise to chyba bardziej
@BennyLava: Widzę, że jesteś bardzo nie w temacie, bardzo...
ad a) Praktycznie każdy mniej lub bardziej znany syntezator ma po kilka(naście) wersji VST, w tym także wersje na tablety i dodatkowo wersje darmowe, mniej lub bardziej udane. Mało tego, taki Behringer przoduje w sprzętowym klonowaniu kultowych syntezatorów, na skalę masową, a nie tak dawno Roland odświeżył swoje. Dodatkowo wiele wtyczek VST korzysta wręcz z fizycznej emulacji sprzętowej, dzięki czemu brzmią identycznie.
xandra - @BennyLava: Widzę, że jesteś bardzo nie w temacie, bardzo...
ad a) Praktycz...

źródło: comment_16149353840UkXtY4xTdxkSQUHPFjzyv.jpg

Pobierz
@xandra: no i jak kulą w płot koleżanko, bo akurat jestem w temacie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

a) Zgoda, ale nie napisałem „nie ma odpowiedników” tylko „wiele nie ma”. Takie ASR-10 czy EPS-16 od Ensoniqa nie mają i mieć raczej nie będą, a posiadają unikatowy system programowalnych efektów (które firmy trzecie wydawały na dyskietkach), a których nie da się odtworzyć bez fizycznej jednostki. Są dziesiątki niszowych urządzeń
@BennyLava: Dziesiątek niszowych urządzeń się nie robi, bo prawie nikt ich nie zna.

Nie powiesz mi, że będziesz na raz sterować wszystkimi parametrami xD A performanców nie robię, na razie ^^ Do soundesignu spokojnie mi wystarcza, a jak będę miała więcej miejsca, to dokupię większy kontroler ;)

Fizyczne interfejsy mają kontrolki od określonych sekcji w grupach (czyli np. wszystko co dot. LFO jest bezpośrednio koło siebie)

Co za problem tak sobie
Dziesiątek niszowych urządzeń się nie robi, bo prawie nikt ich nie zna.


@xandra: I dlatego właśnie są ciekawe. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie powiesz mi, że będziesz na raz sterować wszystkimi parametrami xD A performanców nie robię, na razie ^^ Do soundesignu spokojnie mi wystarcza, a jak będę miała więcej miejsca, to dokupię większy kontroler ;)


@xandra: na raz nie, ale dobrze mieć wszystko pod ręką
BennyLava - > Dziesiątek niszowych urządzeń się nie robi, bo prawie nikt ich nie zna....

źródło: comment_1614979460qhqICCl52OisfriZb2SxMD.jpg

Pobierz
I dlatego właśnie są ciekawe. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@BennyLava: Możliwe, zauważ jednak, że większość z nich da się podrobić na współczesnych syntezatorach.

na raz nie, ale dobrze mieć wszystko pod ręką jeśli budujesz brzmienie od zera, a nie wychodzisz od presetu. Zwłaszcza jeśli klawiatura jest na statywie, a laptop stoi schowany gdzieś tam dwa metry dalej z różnych względów.

Ja nie mam takiego problemu ;) A
Możliwe, zauważ jednak, że większość z nich da się podrobić na współczesnych syntezatorach.


@xandra: nie mów tego głośno przy starych klawiszowcach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Można się pobawić także zmianą banków w locie, bo de facto mój Akai ma 32 encodery, wystarczy sobie to gdzieś zapisać ^^ Wszystko można obejść przez zaprogramowanie banku presetsów, jak i przez makra w instrumentach, które na to pozwalają ;)


@xandra:
nie mów tego głośno przy starych klawiszowcach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@BennyLava: Zdaję sobie z tego sprawę, są przypadki, że się po prostu nie da. Takim przykładem jest SID z Comodore 64 xD A raczej jego nowoczesnych, rozbudowanych procedur generujących brzmienia, które powstały w czasach demosceny.

Istnieje, darmowy zresztą, programowy emulator reSIDfp, który jest niemal w 100% kompatybilny z oboma modelami SIDa. Jednak są dwa aspekty, jeden