Wpis z mikrobloga

#mechanika #samochody #diesel
hej, dziwna sytuacja. Zatankowałem dziś samochód za 100zł i przejechałem niecałe 100km.
Posiadam mondeo mk4 1.8 tdci które ZAWSZE palilo maksymalnie 7,5l w cyklu miejskim.
W aucie w pewnym momencie czułem zapach ropy.
Jestem załamany bo bez samochodu nie mogę wykonywać swojej pracy a tata (mechanik) Leży nieprzytomny w szpitalu i niestety nie może mi pomóc. Zanim zgłosze się do mechanika macie jakieś wskazówki co mogło się stać?
Wiem że ciężko coś wykombinować przez internet ale myślicie że jeśli serio coś się rozszczelniło to naprawa będzie droga? Przez obecna sytuacje mam mało pieniedzy bo pomagam mamie
  • 30
  • Odpowiedz
@winsxspl: cały czas byłem w trasie i ledwo doczołgałem się do domu bo już szarpało, jutro przyjdę z karnistrem i wleje. dzis nie mialem mozliwosci bo wrocilem chwile temu a juz ciemno
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@vKING: przewody przelewowe wtrysków/powrót paliwa jeśli wystepuje. A dlatego przewody za wtryskami bo jakby to było zasilanie to by się zapowietrzał i ciężko palił. Ale to trzeba przynajmniej ściągnąć osłonę na silniku żeby to ustalić. Jeśli mam strzelać w ciemno to właśnie któryś wężyk przelewowy, one tak mają że z czasem strzelają, nadmiar paliwa leci na silnik zamiast wracać.
  • Odpowiedz
@Paletmiszcz: no w kwestiach mechaniki jestem na prawdę zielony. Nie wiem czy zapach ropy w środku ZAWSZE świadczy o wycieku czy też coś z silnikiem sie stalo ze nagle bierze tyle oleju napedowego
  • Odpowiedz
@Paletmiszcz: aa, miałem na myśli to, że po przejechaniu 100km auto zaczęło szarpać i zgasło mi idealnie pod domem. Komputer też pokazuje 0km to przejechania. czyli wychodzi na to że spalił 20 litrów
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vKING: wiesz no, w sumie to w tym 1.8TDCi jest wszystko na wierzchu, widzę że nawet osłony nie ma. Pamiętam że kiedyś zmienialiśmy u kumpla w tym silniku przelewy. Wymiana nie jest jakaś skomplikowana jeśli złączki się ruszą, no tylko trzeba mieć te przewody albo rzeźbić. Najpierw ustal z czego cieknie, tam akurat jest wszystko na wierzchu, pompa, rozdzielacz, wtryski i przelewy. Szukaj gdzie jest mokro i wtedy się zastanów jak
  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: mam jeszcze jedno pytanie (wiem że dla was to pewnie głupie ale ja serio jestem zielony)
zanim zatankowałem za te 100zł to rozkraczyłem się na środku drogi bo mi właśnie brakło paliwa. Przyszedłem z karnistrem i dojechałem na stacje już normalnie. Myslicie ze to tez mialo wplyw na uszkodzenie czegos?
  • Odpowiedz