Wpis z mikrobloga

Jagodno, jako osiedle chyba byłoby w pierwszej trójce jako najbardziej 'pato' osiedli w Polsce, jeśli chodzi o agregowanie idei '100 lat planowania'. Czemu to?
- brak normalnej komunikacji (przepełnione autobusy to nie normalna komunikacja, stacja kolei która będzie oddalona o 1 km od nowych bloków na Jagodnie też nie jest czymś normalnym);
- brak miejsc parkingowych (chociażby zatok), przez co auta parkują na jezdni co powoduje sytuacje które widać jak na obrazku;
- zepsuta modernizacja Buforowej (została ona zrobiona w połowie);
- tereny podmokłe, wszędzie piękne bajorka, zapadnięte chodniki, błoto;
- traktowanie mieszkańców Jagodna jako zasobu wyborczego (wybuduje tramwaj w następnej kadencji - myśli przewodnia byłego Sternika);
- inne kwiatki - błędna lokalizacja szkoły w planie MPZP, oraz niedoszacowana ilość miejsc dla uczniów;

Pamiętajcie, że ten bubel został zaprojektowany według Miejskiego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, czyli urzędnicy zorganizowali w sumie chaos, a nie nową część miasta.

Nie krytykuje mieszkańców - wiem, że jeśli ktoś chce mieć mieszkanie plus 80+ m2, a nie chce się pchać w szeregówkę (które często są tragicznej jakości) pozostaje mu zesłanie na Jagodno i walka o godne życie.

Warto dodać w kontekście braku zatoczek, że wg magistratu to, gwarancja bezpieczeństwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#wroclaw #patodeweloperka
B.....o - Jagodno, jako osiedle chyba byłoby w pierwszej trójce jako najbardziej 'pat...

źródło: comment_1614699068cVBEzHXKGOHfFImD68CggG.jpg

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
- brak normalnej komunikacji (przepełnione autobusy to nie normalna komunikacja, stacja kolei która będzie oddalona o 1 km od nowych bloków na Jagodnie też nie jest czymś normalnym);


@Bratkello: komunikacji sprawnej to tam nie bylo juz 10 lat temu jak po zachodniej stronie drogi zamiast nowych osiedli byly pola ( ͡° ͜ʖ ͡°) jest kujowo, ale stabilnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Bratkello co do parkowania przy tych chodnikach. Połowa tych aut to auta budowlańców co przyjeżdżają na budowę, druga połowa to debili, którym nie chce się przejść. Każdy mieszkaniec, nawet ten który nie kupił żadnego miejsca parkingowego ma pilota do szlabanu, za którym codziennie wieczorami jest kilkanaście miejsc wolnych i ogólnodostępnych dla mieszkańców, w ciągu dnia większość wolna. No, ale wtedy trzeba przejść 50m do klatki
  • Odpowiedz
@Pangia: kamienice stoją jakies 50 metrów od nadodrza (za nasypem kolejowym zaraz) i ludzie żyją ;) moze OPowi chodzi że daleko? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Pangia: Tak, to jest źle - bo nie każdemu będzie się chciało iść blisko 1 km na przystanek kolejowy - przystanek będzie atrakcyjniejszy dla mieszkańców dla starego Jagodna, dla nowych którzy będą musieli nadłożyć drogi ten przystanek nie będzie główną podstawą do dojazdu do miasta.

Przykład miasta z tak zwanej ''Cywilizacji Śmierci" - czyli Almere w Holandii, zobacz jak wiele budynków znajduje się w promieniu 1km od stacji kolejowej -
B.....o - @Pangia: Tak, to jest źle - bo nie każdemu będzie się chciało iść blisko 1 ...

źródło: comment_1614701444deJqnsff9gpz3ZGylZClpl.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jakby stacja była bliżej to byś ględził że masz pociągi pod oknem i nie da się spać a szafki spadają z uchwytów


@Pangia: XD. Ja nie ględzę, przez 15 lat mieszkałem 100 metrów od linii LHSu i hałas mi w niczym nie przeszkadzał :)
  • Odpowiedz
@Bratkello: a to przepraszam, w takim razie jak rozumiem sam mieszkasz na całym osiedlu i skoro tobie by pociągi nie przeszkadzały to na pewno nikomu innemu by też nie przeszkadzały
  • Odpowiedz
a to przepraszam, w takim razie jak rozumiem sam mieszkasz na całym osiedlu i skoro tobie by pociągi nie przeszkadzały to na pewno nikomu innemu by też nie przeszkadzały


@Pangia: Okej, rozumiem - że dla Ciebie nie istnieją żadne technologie wyciszania ruchu kolejowego poprzez ekrany czy bezstykowe torowiska? I z góry zakładasz, że każdy pociąg musi hałasować, ok xD.
  • Odpowiedz
  • 18
@Bratkello - tereny podmokłe, wszędzie piękne bajorka, zapadnięte chodniki, błoto;

Teren nie jest podmokły tylko mało chłonny. Miałem okazję pracować na pierwszym etapie przy klasztornej i tam drogi zrobione są prawie w autostradowym standardzie. Zbierali ponad metr humusu wymieszanego z gliną żeby dobić się do piasku. Powstające bajora to efekt złego drenażu i posadowienia chodników na tej właśnie glebie. Jak były tam pola to rośliny spijały sobie wodę, teraz ona stoi.
  • Odpowiedz
tak sobie myśle, że jakby zrobili jakiś sensowny parking park&ride dla mieskzańców z 'głębszego' osiedla to byłby dobry kompromis


@kwiatencja: Jeśli postawią wiaty rowerowe i to nawet będzie nawet, nawet niezła opcja - ale sam fakt takiego patchworku to jest absurd, oraz źle świadczy o urzędnikach mjasta Wrocław, którzy od dłuższego czasu chlipają o kolejkę miejską, ale sami nie mają pieniędzy.

Jak UMWD osiągnie sukces na tym polu, to będzie
  • Odpowiedz
brak miejsc parkingowych (chociażby zatok), przez co auta parkują na jezdni co powoduje sytuacje które widać jak na obrazku;


@Bratkello: wystarczyłoby znaki postawić i straż miejską puścić
  • Odpowiedz
@kwiatencja: stacja na psim polu powstała dawno dawno dawno temu, a nie tydzień temu. No i na psiaku zrobili kilka linii autobusowych dowożących na ta stacje z pobliskich osiedli. Zrobili parking dla aut i dla rowerow.
  • Odpowiedz