Wpis z mikrobloga

Kolejna iteracja kierownicy GT3 pod mojego thrustmastera.

Udało mi się mniej więcej ogarnąć i spasować bryłę czyli dwie pary plastikowych uchwytów, tylną pokrywę oraz mocowanie do bazy. Drukowanie tych części zajęło mi jak na razie łącznie 30 godzin ale jestem mniej więcej zadowolony z rezultatu.

Jako kolejną rzecz muszę dopracować projekt magnetycznych manetek zmiany biegów, żeby geometrycznie były osadzone w dobrym miejscu oraz skok był odpowiedni, czyli ostatecznie pewnie wydrukuję kilka egzemplarzy różniących się o 1 mm i wybiorę najodpowiedniejszy. Może nawet osadzę manetki zmiany biegów po jednej stronie pdk. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#simracerbuduje #simracing #f1 #kubica #diy
Pobierz Lerain - Kolejna iteracja kierownicy GT3 pod mojego thrustmastera.

Udało mi się mn...
źródło: comment_1613669786ICfOExXJnINO7L2hIVKzZy.jpg
  • 16
@spayk: Myślałem o alcantarze na kierownicę, ale chyba skóra to łatwiejszy i szybszy pomysł.
Wkład nie ma luzu bocznego, więc raczej jest spoko. Siła jest trochę większa niż w innych shifterach bo zaprojektowałem go na 2 magnesy.

@Endriu_ A nie chcesz sam zbudować? Mam zbędne części gotowe do złożenia kierownicy Ferrari 488 GT3 jak byś chciał. Wiem, że trochę random odpowiedź, ale jak ktoś chce to można pisać pm xD
@Endriu_: Drukarkę kupiłem z czystej ciekawości i z zamiarem wykonania jakichś simracingowych projektów. Ale chyba nadal nie umiem w drukowanie 3d, bo nie drukuję codziennie losowych i nieprzydatnych rzeczy znalezionych na thinginverse. xd
@Lerain: A to nieee, bez drukowania randomowych pierdółek, z którymi nie ma co potem zrobić, to to jest jakieś nieporozumienie! :D
Też myślałem o takiej zabawce, ale... eh, nie miałbym za bardzo gdzie ją postawić a jak to ma chodzić dzień i noc nad jednym wydrukiem i hałasować... Trochę nie da rady :/
Arduino ma wgrany program, który emuluje działanie kierownicy thrustmaster, więc nie potrzebuję żadnych dodatkowych kabli do połączenia z bazą.
@retsam84: Baza kierownicy ma zdefiniowany schemat sczytywania stanu wciśniętych przycisków na kierownicy za pomocą protokołu SPI. Co jakiś czas do bazy przesyłana jest ramka informacyjna wyrażona w bajtach i odpowiednie pozycje bitów odpowiadają za stan logiczny danego przycisku. Arduino jest podlączone pod wtyk PS2, który pasuje do kierownicy a przyciski są lutowane do odpowiednich wejść.