Wpis z mikrobloga

@push3k-pro: Cóż, albo raczej "cusz", zawsze znajdzie się osoba, która chciałaby zakupić auto klasy GT, ale nie przepada za Caymanem GT4, 911 GT3 wyda się takiej osobie za słabe, więc GT2 będzie jedynym słusznym wyborem, bo zwyczajnie ma najwięcej kucy i momentu, więc dla takiej osoby da najwięcej frajdy.

Co jest w sumie dziwne, bo prawdopodobnie za podobną cenę można kupić Lambo albo Ferrari, ale strzelam, że to kwestia gustu i
@Seif: Czyli marketingowy i kolekcjonerski.

Co jest w sumie dziwne, bo prawdopodobnie za podobną cenę można kupić Lambo albo Ferrari, ale strzelam, że to kwestia gustu i faktu obecności płaskiej 6 za plecami.

Lambo i Ferrari to marki, które żądają więcej niż konkurencja, więc równowartość najmocniejszego 911 nie wystarczy na kupno F lub L z podobnymi parametrami. Co do GT2, ten samochód jest legendą. 911 Turbo jest szczególny, a jeśli chcesz
@push3k-pro: Pierwsze Porsche 911 GT2 było homologation specialem, przygotowanym na potrzeby ówczesnej klasy GT2 w FIA GT Championship. Obecnie drogowe GT2 jest już przede wszystkim kolejnym modelem 911. Jedynym podzespołem ukierunkowanym pod motorsport jest silnik, którego produkcja jest warunkiem homologacji 911 RSR w klasie GTE.

@lubonm: To się zgadza, ale nie jest to aż tak proste. Klasa GT2 przygotowywana przez SRO nie ma nic wspólnego z 911 GT2. SRO jest
@push3k-pro: Jeszcze jedna rzecz do sprecyzowania: SRO GT2 będą jeździć także w Rebellion GT Series, razem z GT3 (to też część Sports Club), i japońskim Super Taikyu (jeden KTM X-Bow GTX w klasie ST-1).

Polecamy się na przyszłość ( ͡° ͜ʖ ͡°) /JB
@motohigh: ciekawe jest to co piszesz, że silnik w obecnym 911 (991) GT2 jest warunkiem homologacji RSR'a w GTE. Przecież w GT2 jest silnik 3.8tt, a w RSR 4.2 NA.

Co do serii SRO i 911 GT2 to oczywiście zgoda, drogowe GT2 się tam nie będą ścigać, to jest jasne. Clubsport jest odrębny, ale też nie oznacza to, że nie ma nic wspólnego z drogowym GT2. Dostał profi zawias, hamulce i
@lubonm: Z mojej wiedzy wynika, że Porsche nadal traktuje silnik 911 GT2 jako bazę do silnika RSR. Jest całkiem możliwe, że inżynierowie doszli do wniosku, że doładowanie w RSR może nie być potrzebne, bo BoP i tak robi swoje.

Przepisy LMGTE, artykuł 300 - warunki homologacji silnika.

The engine must be derived from a series production Engine produced at more than 300 units and fitted to a series vehicle from the
@motohigh: Tak, też czytałem te przepisy homologacyjne, ale pogrzebałem dziś jeszcze trochę, bo sam byłem ciekaw jak jest z tym silnikiem w RSR i jakoś mi się nie zgadzało, że Porsche kombinowałoby z silnikiem z GT2, mając na tacy gotowy 4.0 litrowy silnik z GT3 (piszę tu o RSR'17 4.0, którego rozwojową wersją, łącznie z silnikiem, jest obecny RSR'19 4.2).
W oficjalnych broszurach i pressinfo Porsche niechętnie przyznaje się na jakiej