Wpis z mikrobloga

Cześć,
Jestem na drugim roku informatykii mieliśmy trochę javy, oczywiście bez jakichś fajerwerków, więc chciałbym spróbować jakiś projekt, poziom beginner, żeby zwiększać swoją wiedzę we własnym zakresie, zamiast oglądać seriale. I tutaj pytanie - znacie jakieś miejsce, gdzie znajdę przykładowe projekty do zrobienia? Może rozwiązane, żebym mógł się czymś posiłkować jakbym całkowicie się zaciął? No chyba, że za wcześnie na takie kodzenie, to jakieś strony/kursy, gdzie mógłbym poklepać jakieś zadania, dzięki którym będę się rozwijał?
Z góry dzięki.
#programowanie #naukaprogramowania #programista15k
  • 11
@PanGrishu: na poczatek napisz kalkulator. Taki jaki masz w windowsie, zeby dobrze liczyl takze zmiennoprzecinkowe sprawy, ujemne, te wszystkie dziwne guziki do pamieci itd. Jak to juz bedziesz mial, to napisz... fejsbuka. Nie calego, ale taka podstawowa wersje, ze wrzucasz posta i piszesz komentarze, dajesz lajki. Zrobienie kazdej z tych rzeczy przeczolga Cie przez dluga droge pytan i odpowiedzi (od googla) jak zrobic to, tamto i siamto, oraz czego sie jeszcze
Wydaje mi się, że na początek możesz zamodelowac sobie obiektowo coś, np salon samochodowy, w którym są różna auta, mozna ja kupować zamawiać etc.. Mozna to zrobić w konsoli. Chodzi mi o to, żeby złapać podstawy oop i solid. Wszystkie dane dla uproszczenia trzymać w pamięci, żeby na początku nie pchać się w bazy. Potem można to rozwinąć o bazę, może przerobić na jakieś API i dodać frontend na końcu. Taki projekt
@PanGrishu: Na początek kalkulator, tak jak wyżej ktoś napisał, potem jakiś magazyn danych typu biblioteka albo wypożyczalnia jakiegoś sprzętu multimedialnego. Macie tu pole do popisu, bo użytkownicy, typy przedmiotów, scenariusze, stany, a jeszcze dane trzeba gdzieś przechowywać, w bazie danych, cache czy do api wysyłać.
Potem można to rozwinąć o bazę, może przerobić na jakieś API i dodać frontend na końcu. Taki projekt można rozwijać w nieskończoność