Wpis z mikrobloga

Szybkie info: static fire SN10 przełożony, kolejna nota ewakuacyjna dla mieszkańców Boca wystawiona na piątek. Pogoda zapowiada się jednak marnie w najbliższych kilku dniach, więc sam lot najwcześniej pod koniec lutego (czyli i tak rekordowo szybko).

Z innych wieści:
na Spotify jest do obejrzenia nowa, trzecia rozmowa Elona z Joe Roganem, ponad 3 godziny. Pierwszy podcast, skupiony głównie na temacie AI to instant classic, drugi (już w czasach covidu) był taki-sobie, zaś najnowszy jest lepszy niż drugi.

Co prawda, obserwujący tag #texasbocachica raczej nie dowiedzą się niczego nowego na temat SpaceX czy tym bardziej programu Starship – w skrócie, Musk potwierdza bardzo ambitny plan orbity do końca roku i certyfikacji załogowej Starshipa do 2023. Największy news odcinka odnośnie SpaceX: Joe Rogan przyznający, że nigdy nie oglądał lądowania Falcona i generalnie nie ma pojęcia, o co chodzi w tej rakietowej firmie Elona o_0.

Musk potwierdza też, że pracuje obecnie intensywnie nad tym, bym nowy Tesla Roadster z pakietem sportowym SpaceX (przypomnijmy, że bez tego pakietu Roadster będzie ograniczony do 1,9 sekudny do setki i 400km/h, natomiast gorsze osiągi zostaną zrekompensowane dwoma sporymi bagażnikami oraz czterema miejscami, podczas gdy w wersji SpaceX samochód będzie dwuosobowy), zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, mógł się unosić w powietrzu w sposób legalny i przede wszystkim bezpieczny. Prawdopodobnie konieczne będzie elektroniczne ograniczenie wysokości zawisu do np. 1 metra, by nawet w przypadku awarii silników na zimny gaz, zawieszenie było w stanie zamortyzować upadek na tyle, by pasażerom nic się nie stało. Unoszenie samochodu na silnikach SpaceX może też nieść problemy z homologacją, lecz tu już dawno Musk pisał na Twitterze, że prawo w ogóle nie uwzględnia w przepisach, że nie wolno mieć silników rakietowych w samochodzie ani nie reguluje sposobu ich użycia, więc pod tym względem jest dobrej myśli.

Cytat z wywiadu:

At a minimum, I’m confident we could do a thruster where the license plate flips down, James Bond-style, and there would be a rocket thruster behind it, and that gives you three tons of thrust.


Poza tym, AI sterująca dyszami silników ma zapewniać "dowolnie dużą" przyczepność w zakrętach (chodzi o możliwość aktywnego tworzenia podciśnienia), ograniczoną jedynie przeciążeniem, jakie jest w stanie znieść kierowca. No ale to wszystko wiadomo już od dawna, o pakiecie SpaceX w Roadsterze Musk informował już wiele lat temu, jeszcze przed pokazaniem prototypu wersji podstawowej.

Tesla pracuje też nad autonomicznym kamperem – rozkładana (podczas postoju) bateria słoneczna na dachu miałaby pozwalać na dodatkowe
circa_ 30 mil zasięgu dziennie.

Cała rozmowa na Spotify, z którym Rogan zawarł, z końcem zeszłego roku, kontrakt na wyłączność.

#spacex
#tesla
#technologia
#elonmusk
texas-holdem - Szybkie info: static fire SN10 przełożony, kolejna nota ewakuacyjna dl...

źródło: comment_1613088400ZtmZqpGoREBzu920te8W0y.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
Update: piątkowe zamknięcie dróg też anulowane, więc prawdopodobnie testy zostaną wznowione w przyszłym tygodniu. Szansa na start SN10 w lutym wciąż istnieje, choć pogoda może na to nie pozwolić.
  • Odpowiedz
W końcu starship nie ma systemu ucieczki


@cyberpunkbtc: Tok rozumowania Muska jest taki, że samoloty pasażerskie też nie, a po ogarnięciu problemów wieku dziecięcego, Starship ma mieć zbliżony poziom bezpieczeństwa.
  • Odpowiedz
Czy on chce zbudować samochód z "Powrotu do przyszłości"? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@rolnik_wykopowy: No tak jakby, zdecydowanie mogła to być jedna z inspiracji. Choć strzelam, że bardziej Bondy – wszak Musk jest właścicielem oryginalnego, pływającego Lotusa (tego białego, co zamieniał się w łódź podwodną). Mówił kiedyś, że jak będzie miał więcej czasu to przerobi go na w pełni funkcjonalnego (zarówno jako samochód jak i łódź)
  • Odpowiedz
Cała rozmowa na Spotify, z którym Rogan zawarł, z końcem zeszłego roku, kontrakt na wyłączność.


@texas-holdem: Nikt nie zrobił reuploadu na YT? ( ͡° ʖ̯ ͡°) Ile razy Elon był u niego? To
  • Odpowiedz
@noisy: Nie wątpie. Miałem na myśli to:

Cała rozmowa na Spotify, z którym Rogan zawarł, z końcem zeszłego roku, kontrakt na wyłączność.

jest tylko na Spotify


;D
  • Odpowiedz
No, ale mimo wszystko rakiety są dużo bardziej zawodne od samolotów.


@cyberpunkbtc: Do niedawna rakiety były jednorazowe, więc mówienie o ich niezawodności w kontekście samolotów nie ma większego sensu. Lecz nie ma też powodów, by przyszłe rakiety nie latały rutynowo jak samoloty, z okazjonalną katastrofą raz na kilka lat. Ludzie zaakceptują to ryzyko. Poza tym nikt nie twierdził, że kolonizacja Marsa ma być bezpieczna jak lot na wakacje.
  • Odpowiedz