Wpis z mikrobloga

Hej Mirki. Jest tu ktoś kto pracuje w aso Peugeota albo Citroena? Mam pytanie dotyczące technicznego przygotowania pojazdu przed wydaniem klientowi a mianowicie czy w waszych aso są rozbierane i smarowane hamulce (klocki hamulcowe od strony zacisku)?

#motoryzacja #psa #citroen #pegeot #aso
  • 8
  • Odpowiedz
  • 0
@Kostropaty no właśnie po co... Założenie jest takie że ma to zapobiegać nie równemu zużyciu klocków (w Peugeot dochodziło do tego że wewnętrzny klocek był całkiem zużyty a zewnętrzny jak nowy), jednak nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to by miało działać dlatego postanowiłem się dowiedzieć czy wszystkie serwisy tak robią. Procedura jest stosowana tylko w nowych samochodach, przy wymianie klocków na serwisie/gwarancji itp nie jest już stosowana.
  • Odpowiedz
@Kresek25: @wykry: @Kostropaty: trochę pomyliliście teorie... Nie chodzi o smarowanie części ciernej, a smarowanie części która ma styczność z tłoczkiem. Chodzi o niwelowanie piszczenie i drgań. Standardowa procedura. Co prawda coraz więcej klocków ma taśme dwustronną, blaszki antypiszczące etc, ale niektóre jeszcze trzeba smarować. I nie smarem, a specjalną pastą do hamulców.
  • Odpowiedz
  • 0
@murgal dokładnie tylko ze w przypadku o którym mowa występują i blaszki i taśma klejąca, jednak należy odkleić klocki od zacisku i nasmarować ją pastą.
  • Odpowiedz
  • 0
@Kresek25 no nie smarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczka zacisku ma za zadanie niwelować drgania/wibracje a co za tym idzie piski. Prowadnice i gumowy wewnętrzny pierścień odpowiadają za poprawne cofanie się zacisku, a więc za równomierne zużycie klocków, ale one są już smarowane w fabryce. Na klockach z ASO raczej na pewno jest już blaszka pokryta gumą więc nie trzeba tych klocków smarować.
  • Odpowiedz
  • 0
@lubiep Tez tak uważam jednak taka procedura jest wykonywana, więc pytanie pozostaje czy jest to wykonywane we wszystkich serwisach przygotowujących nowe peugeoty/citroeny czy to wymysl jednego przedstawiciela marki o którym wiem.
  • Odpowiedz