Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #opel
Hej, tu absolutny laik motoryzacyjny, proszę o wyrozumiałość. Dzięki:)

Szwagier pokazał mi w swoim oplu taki gadżet(przykładowa pierwsza z brzegu):

https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar-sdprog-pl-opel-sintra-vectra-zafira-8616638342

Niby pokazuje zapchanie filtra DPF w dieslu, pokazuje co za błędy wyskakują, pozawala kasować błędy... Ojciec kupił pierwszego diesla(zawsze w rodzinie były benzyniaki), zafirę C, tata ma swoje lata, już nie jeździ dłuższych tras tak często jak kiedyś, czy ta przystawka pozwoli pokazać czy coś zaczyna się dziać w aucie? Pokaże czy trzeba "przegonić" auto by odepchać filtr DPF?(będę czasem pożyczał i to ja będę robił dłuższe odcinki, auto bardzo wygodne na trasy, wolę Zafirą niż moją starą, niezawodną, ale niewygodną Toyotą(szósty bieg, tempomat, dobre światła, zawieszenie, te sprawy, człowiek dopiero docenia jak skorzysta i się przyzwyczai, potem się nie chce przesiadać do niskiego, mniejszego auta:))

Może jest coś lepszego niż przystawka z linka, z większą ilością funkcji za trochę więcej kasy?(najlepiej chodzi o wersję jak na aukcji: gdzie nie trzeba podłączać lapka, tylko przez bluetooth wygodnie z telefonem). Polecicie coś wygodnego z dobrą apką?

A tak ogólnie, to nie zabawka dla Januszy motoryzacji, warto mieć takie coś dla kontroli, by mieć wczesne ostrzeżenie że coś się dzieje zanim sprawa stanie się poważna? Wiadomo jak to teraz jest, pełno elektroniki, jak ktoś się nie zna to musi jechać z każdym błędem do mechanika i płacić za podłączenie. Gdzie czasami to jakaś głupota którą można olać/ po wygooglowaniu wiedzieć mniej więcej z czym się jedzie do mechanika, by nie ocyganił(co w mojej okolicy jest nagminne:( ).

A może olać i zostawić to mechanikom? Wszyscy mówią że trzeba uważać na diesle przy krótkich trasach. że teraz auta robione na pięć lat...(tu wstawić listę opinii powtarzanych przy rodzinnym stole podczas picia wódki/podczas rozmowy z znajomymi/kolegami z pracy) każdy ma swoją opinię, wszyscy w otoczeniu ojca "radzę" i każdy inaczej. Już ma mętlik w głowie. Mechanik który wymieniał filtry/olej/rozrząd po zakupie podłączał komputer, plus robił taki jakby przegląd dokładniejszy i mówił że jest wszystko OK.

W niektórych aukcjach jest napisane że dany model działa z określonymi silnikami(jest lista), ale na innych aukcjach to samo urządzenie ma w opisie że wszystkie Ople, w tym wszystkie Zafiry. Silnik 2.0CDTI 165 koni.

Dzięki i pozdrawiam
źródło: comment_1612708177cAnKFqMIfB1tf2rQZ9Fc22.jpg
  • 6
A tak ogólnie, to nie zabawka dla Januszy motoryzacji, warto mieć takie coś dla kontroli, by mieć wczesne ostrzeżenie że coś się dzieje zanim sprawa stanie się poważna?


@RabarbarDwurolexowy: nie zobaczysz zawczasu że coś się dzieje, jeżeli cokolwiek wyjdzie poza prawidłowe parametry pracy silnika i tak dostaniesz checka na blacie - dzięki takim zabawkom (tylko takim za 15, nie 150zł) możesz go sobie odczytać, ew. skasować

Jeżeli jest coś poważnego do
@Atreyu: Ok, czyli to jest jak z tymi pozłacanymi, ładnie zapakowanymi kabelkami HDMI które sprzedają za kosmiczne ceny, a działają tak samo jak chińskie kable o tej samej specyfikacji zapakowane w folijkę za 2 dolary, a tak naprawdę ważna jest jakość obrazu? Czyli tu ważne jest oprogramowanie? Sam interfejs to taka wtyczka i bylke by działało Bluetooth, to reszta zależy od softu>
@RabarbarDwurolexowy: prywatnie, to mało kto potrzebuje więcej niż tani adapter ELM327 + Torque Pro, masz tam mnogość parametrów do odczytu i dostęp do błędów silnika

To jest tanie, warto mieć, parę razy mnie uratowało, dokonywałem też paru napraw bo np. znając kod błędu wiedziałem jaki czujnik wymienić

Wyżej masz OP-Coma do Opli, ale to większości śmiertelników nie potrzebne. Pełnoprawny interfejs diagnostyczny jakiego używają w Oplu, czy Tech 2 to tak 2.500zł.