Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Pacjent to Corolla 3d z 1998 r, silnik 1332cm 4E-FE. Podjechałem normalnie pod sklep, wszystko git. Wsiadam, próbuję odpalić i zero reakcji. Nawet nie próbuje kręcić. Dziwne jest to że po przekręceniu kluczyka od razu załącza się wentylator chłodnicy i kręci się tak aż do odpięcia akumulatora. Klemy wyczyszczone, bezpieczniki sprawdzone. Co to może być? Mam kilka pomysłów ale ciekaw jestem Waszych.

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #toyota #pomocy
  • 18
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@victor89: @granatowawolowina: @oli91:

Sam nie dałem rady przepchnąć samochodu po śniegu i lodzie, żeby zajrzeć do rozrusznika, więc zabrałem się za ecu. Udało mi się do niego dostac i jest tak: przekręcam kluczyk, załącza się wentylator, nie podejmuje nawet próby kręcenia. Wyjmuje kluczyk, wentylator dalej się kręci. Wyciągam wtyczki z ecu i wentylator się wyłącza. Padnięte ecu? Co myślicie?
@mbwwr: Spróbuj ogarnąć jakiegoś kompa i podłącz się do auta. Jak złapie łączność z ecu to raczej nie tedy droga. A może wywali jakieś błędy. Jak się nie połączy to może być padnięte ecu lub coś na kablach. Wtedy trzeba zacząć od sprawdzenia zasilania i mas do sterownika. Ale tam bez schematów nie podchodź bo się nie polapiesz ;)
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@oli91: jest jedna rzecz na którą wcześniej w ogóle nie zwróciłem uwagi, mianowicie w ogóle nie zapala się ikonka check engine! Zrobiłem diagnostykę wg poradnika, bo tu nie ma obd:
http://corolla-dolara.blogspot.com/2011/05/jak-wywowac-kody-diagnostyczne-byskowe.html?m=1 i to samo, w ogóle nie ma ikonki check engine a wentylator śmiga na full obrotach! Sprawdziłem też wejścia na wtyczce, zasilanie do ecu dochodzi. Możliwe że to uszkodzona stacyjka? Ale jeśli tak, to jaki to ma związek z wentylatorem?
źródło: comment_1611400809AsTc5wFB5MEOAPSVUB8bOg.jpg
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@oli91: Czy możliwe żeby takie objawy dawał uszkodzony /zużyty akumulator? Teraz sprawdziłem napięcie w spoczynku i się przeraziłem bo pokazało 9.90 V. Co prawda samochód jest unieruchomiony od środy i w międzyczasie myślę że z 10 razy pracował przez chwilę wentylator. Ale to nie dłużej niż 30s za każdym razem.

To by było dziwne bo samochód odpalił bez problemu nawet podczas tych mrozów gdy było - 24...
@mbwwr: naładuj akumulator (czy się da?), podepnij i sprawdź czy nie ucieka prąd. Akumulator może paść w ciągu chwili jak nastąpi w nim zwarcie na płytach. A to może się pojawić jak aku jest słabe, i dostanie duży prąd z alternatora. Wówczas właśnie pada 1 sekcja i aku ma 9V a nie 12V. A potem niskie volty fałszują odczyt z czujnika temperatury co włącza wentylator. Na 9V nie zakręci rozrusznikiem. Ale
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@granatowawolowina: oddałem dziś auto do elektryka samochodowego. Nie mam już chęci i czasu przy tym dłubać po omacku. Jednak utwierdziłem się w przekonaniu że to jakaś pierdółka... Jak byłem holowany i jechaliśmy po dołkach, to kontrolki się na chwilę zapalały i zaraz gasły. Gdzieś coś nie styka, może jakiś kabelek przetarty, a może któraś wtyczka nie do końca trzyma, a może jakiś zimny lut w zegarze albo gdzieś indziej... Nie mam