Wpis z mikrobloga

@CarlVonVogel: możesz renderować w większej niż monitor obsługuje fHD i przeskalować w dół. DSR u nvidii się to nazywa.

więcej pikseli na tym samym obszarze = większa szczegółowość / ostrość. tak jak przy druku nieco, im więcej kropek na cm^2 tym wydruk lepiej wygląda mniej wiecej. na ekranie też masz wiecej pikseli na jednostkę obszaru. zakładając, ze dobierzesz odpowiednio rozdzielczość do przekątnej. 1440p na ekranie 32" to nie jest dobry pomysł
@CarlVonVogel: parę rzeczy tu mieszasz.

Pierwsze primo to rozdzielczość wyświetlacza jako takiego - 1k (fhd)/2k/4k/8k - ile pikseli jest w stanie wyświetlić. Jak dasz mu sygnał za niskiej rozdzielczości to będzie rozmaz (wyjątek pixel perfect scaling 1k->4k i 720p->2k), jak za wysokiej wiele ci to nie poprawi bo będzie musiał uśrednić kilka pixeli jednym i rozmaże z powrotem.

Dlatego póki nie zobaczysz gry w 4k na wyświetlaczu 4k to nie będziesz