Wpis z mikrobloga

@SpokojnyPan: zawsze miałem bmw i tam każdy problem z autem był przewałkowany po tysiąckroć i wiem wszystko jeszcze przed kupnem, o golfie R ciężko jest mi cokolwiek rzetelnego znaleźć. Chodzi mi o awaryjność na dłuższą metę, czy są jakieś egzemplarze/roczniki których należy unikać? Jak wyglądają koszty serwisowania? Co się sypie lub jest delikatne? Czy nie ma kwasów jak np bmw F10, że padają wtryski co chwila a komplet kosztuje jakieś chore
@Adasi: Mówię o GTI. Robi kickdown, redukcja i trzęsie budą bo ma napęd na przód. Ja nie mam VW, ale mam około 230KM na przód, naprawdę dobre opony i rwie trakcje przy mocnym wciśnięciu gazu jak jest mokro.
@Adasi: generalnie to jest bardzo udana i dopracowana generacja auta - silników i skrzyń. Przed liftingiem była montowana skrzynia 6 biegowa mokra DSG - DQ250, znana i sprawdzona. Po liftingu montują DQ381, następcę, też mokra, 7 biegowa, która działa szybciej i generalnie póki co brak jest jakichkolwiek złych opinii żeby coś się sypało. Same silniki też nie mają żadnych większych bolączek, wtryski są proste i tanie, o dziwo udało się uniknąć
@SpokojnyPan: dzięki za info. A wiesz może jak wygląda żywotność tych silników? Rozrząd trzeba robić lub inne rzeczy po np 120kkm? Ile bezpiecznie można to dłubnąć żeby zaraz skrzyni/turbo nie wymieniać?

Kurde coraz bardziej skłaniam się do zakupu tego sprzęta :)
@Adasi: nie psują się, zrobisz i 300kkm, oleju w zasadzie nie lubią za dużo łykać. Ważny jest serwis co 15kkm. Rozrząd to jak to z łańcuchem bywa, czasem 150kkm, czasem 250kkm albo i dłużej, zależy od eksploatacji. Generalnie nie mają wadliwych rozrządów. Nie chce tu brzmieć jak jakiś fanboy, no ale na prawdę ta generacja aut i silników im się bardzo udała, a potencjał tuningowy jest ogromny, skrzynie, szczególnie 7 biegowa