Wpis z mikrobloga

Ale żenada, to wszystko idzie w świat. Przecież są dziś oprogramowania które wskazują brak tekstury w oznaczonym rejonie. Czy oni to wszystko piszą na hurra?


@thomekh: Tak, tylko najpierw trzeba takich rozwiązań użyć i je skonfigurować / oprogramować. A jak znam ten tryb pracy, to "nie traćmy cennego czasu na automatyzację testów, tylko jedziemy z nowymi featurami, a potem i tak manualnie zrobi się regresję".
  • Odpowiedz
@tomp3: Automatyzacja testów w branży gier praktycznie nie może istnieć, poza unit i integracyjnymi. Growego UI nie powinno się nawet dać zautomatyzować.
  • Odpowiedz
@Pivoo: Ale da się wprowadzić analizę samego kodu. Można dodać testy, czy wszystkie parametry, które powinny być zdefiniowane, posiadają prawidłowe wartości w runtime.
Nie mówię tu o testowaniu samego UI, ale o teście konfiguracji. Dodajesz placeholdery, a następnie masz test, który weryfikuje, czy wszystkie placeholdery zostały podmienione. Robisz to na poziomie testów uruchamianych podczas fazy CI, niekoniecznie na uruchomionej grze.
Trochę coś, jak statyczna analiza kodu.

Choć ja nie siedzę w
  • Odpowiedz