Wpis z mikrobloga

#cyberpunk2077
#ps4
#ps4pro

bugi na bok

Zastanawiam się czy da się to naprawić

Mam ps4 pro i grafika to padaka.
TV 55 4k z hdr10
Na razie tak tylko zobaczyłem sobie prolog. Z ciekawości 2h pograłem

Wszędzie Mydło, nieostre obiekty i nie ze się doładowuje, takie są po prostu.
Obiekty geometryczne kanciaste, jakby rozwodnione kolory.

Cp77 przypomina grę z psvr, z bliska jeszcze ujdzie ale kilka kroków dalej porażka
i wiem że nie da rady zrobić jak w Tlou czy ostatnim Metro Exodus, bo to tylko takie semi-openworldy
Ale to nieporozumienie jakieś

Spójrzmy na Days Gone, mimo zupełnie innej bo ponurej błotnej i przygnębiającej estetyki wszystko ostre na pro, wyraźne z oddali, klarowne i rozpoznawalne, przy czym bogate w detale.
W Cp77 wszystko jest błotne i rozciapane ale w sposób nieamierzony

runda 2 czyli Horizont Zero Down
Tu zamysł bliższy, świat niejako techniczny, połyskliwe blachy, żywa kolorowa przyroda, nowoczesne wnętrza, iskry, flary, wybuchy, neonowe kolory oświetlenia robotów.
I znówwwszystko ostrej ak żyleta, odległe panoramy, masa detali i drobiazgów

Runda 3
Spider Man... Ehhh nawet już nie mam siły wymieniać

Ofc wszystkie te gry mają widok postaci zza pleców więc odrobinę inna perspektywa na widok na ekranie jednak jakość obrazu i świata jest kosmiczna vs cp77

Ogladalem recke Skillup i na high end pc grą był gościu zachwycony, a on się raczej nie #!$%@? w tańcu jak coś jest nie tak, jak myślicie da się choć odrobinę naprawić grafikę na ps4?
  • 8
@last_of_us: taka stylistyka tego świata. to jest coś co rzuciło mi się w oczy już od pierwszych zobaczonych cinematików - wszystko rozmyte, rozmydlone, nieostre. dla mnie właśnie Days Gone to ideał grafiki - ostre jak żyleta tekstury, dobry kontrast, nawet na zbliżeniach obiekty wyglądają estetycznie.

w CP ten świat wygląda jak malowany farbkami akwarelowymi i to przez wiele dzieci jednocześnie.
@last_of_us: Tylko ze te wszystkie gry były robione pod ps4 i testowane, redzi robili grę pod PC, potem downgrade pod ps4 z nadzieją ze jakoś będzie śmigać, a jak się okazało ze nie śmiga to próba ratowania wizerunku ze niby wszystko śmiga płynnie xD.

Najgorsi są fani co robią im dobrze mówiąc ze to siedmioletnia konsola i ze nie ma prawa tak działać dobrze, ano ma prawo działać tylko projektuje się
@dzeksondzekson:
A to ciekawe, podzielona mapa by pomogła?
Wszystkie wymienione przeze mnie gry mają loadingi części mapy, tzn nie pamiętam HZD czy coś dogrywało

Podświadomie chyba liczyłem że ktoś w mądrych słowach opisze coś a la "spoko ziom, zrobią to i to i będzie gites majonez"
Zdarzył się w ogóle kiedyś taki redemtion ark wcześniej?
Żeby od zera do bohatera poszło
Chyba tylko No Mans Land, z ostatnich lat
Ale nie
@last_of_us: No man’s sky miało podobną historię, ea dice to tez ciekawa firma bo oni naprawiali już bf4,bf5 czy battlefronta II długo długo po premierze. Ten ostatni to akurat został skopany przez p2w lootboxy.
Ogólnie polecam książkę jasona shreiera „krew pot i piksele” o tym jak wyglada gamedev - czyli kiepski brak zarządzania, praca ponad wydajność, siły i pieniądze, ale tez brak spójnej wizji i ogólny chaos. O dziwo najlepiej w