Wpis z mikrobloga

@MC_Bono: gra nie obsługuje multi gpu, nic nie da druga 3090. Niestety MS spieprzył sprawę że nie zaimplementował multigpu jako standard DX12 i jego użycie wymaga dodatkowej pracy developera i optymalizacji sterowników - nikomu się nie chce tego robić
@MC_Bono: kiedyś Lucid Logix pracowała nad fajną technologią, nazywała się Hydra Engine - pozwalała łączyć dowolne karty ze sobą, AMD + nVidia, nVidia stara + nVidia nowa - tak aby razem renderowały grę. Oczywiście możesz się domyślić jak dobrze to działało - ale czasami działało.

Gdyby MS nie dał ciała to DX12 dałby nam multi-gpu jakiego potrzebujemy - pakujesz dowolne karty z obsługą DX12 i one razem jako jedno wirtualne GPU
@MC_Bono: raczej koniec, ewentualnie zabawka dla najbogatszych (NVLink ma chyba tylko RTX 3080 i 3090, albo samo 3090) które będzie działać w 1 grze AAA na 10, a mniejsze gry to w ogóle zapomnij.

W Vulkanie chyba pracowali nad lepszym rozwiązaniem tej kwestii ale popularność Vulkana podobna jest do OpenGL - prawie nikt z niego nie korzysta.

Chyba że producenci GPU sami stworzą tak szybkie interfejsy, że będziesz mógł łączyć 2
@FLAC: to ujowo, ciekawe co się stało, że MS porzucił taki pomysł multi GPU. Pewnie kasę dostali od producentów kart. Czasami wystarczyło dokupić drugą kartę ze obecnej serii i luz a tak to tylko jedna po nowej kartonowej premierze.