Wpis z mikrobloga

Strasznie smutno mi się robi i ogarnia rozpacz jak widzę, że na stadionach ludzie nie potrafią się bawić i zjednoczyć, a znajdują powody do zaczepki, bójek czy gloryfikowania swoich poglądów na trybunach. Są też niestety i tacy dla których piłka nożna stanowi religię i zrobią wszystko by ją wepchnąć każdemu jej hejterowi na siłę. To jak dla mnie niepokojące co się dzieje z ludźmi. Zastanawiam się co jest w tym złego, że ktoś może nie cierpieć tego sportu i całej otoczki wokół niego? Przecież nie ma w tym nic złego, a mimo to czuję się osamotniony w swych przemyśleniach i mam poczucie winy.

Jak tak czytam i oglądam teraz jakim to kultem ludzie otaczali Maradonę, to zastanawiam się do czego to już wszystkiego doszło. Podobnie z gloryfikowaniem Lewandowskiego, ale o tym sprzedajnym szczurku nawet nie ma co pisać. Nie znam się na tym, ale okej, odszedł człowiek i go szkoda, dobrze. Ziemia nadal się kręci, czas się nie zatrzymał, a mimo to ludzie (i to jeszcze politycy) robią z tego żałobę narodową... To jest dla mnie żałosne otaczać kogoś lub coś takim kultem, bo daje to do zrozumienia, że ludzie nadal jeszcze nie wyrośli z myślenia kolektywnego stada szukającego swego ,,wodza". Nie tylko Maradony się to tyczy, ale właśnie całej tej otoczce z jaką związana jest piłka nożna. Te imprezy, ta atmosfera i ta wrogość, gdy ktoś się dowiaduje, że nie wspierasz tych lub tamtych, albo sam fakt, że kompletnie Cię to nie interesuje powoduje, że ludzie mają Cię za ,,wroga kraju", ,,niepatriotę", ,,lewaka" itp. Chodzi mi o sam fakt kolektywnego myślenia i dążenia nawet do niego, otaczania kogoś kultem, kogoś, kto na to nawet nie zasługuje. Tu, na świecie, wszędzie.