Aktywne Wpisy
calban +720
#powodz
Pytanie do ekspertów, dlaczego nie używamy elektrycznych samochodów podczas akcji ratunkowej tylko stare Stary 266? Mam nadzieję że jak będzie podobna sytuacja w Krakowie czy Warszawie to do strefy czystego powietrza będą wpuszczane tylko elektryczne w takiej sytuacji.
Pytanie do ekspertów, dlaczego nie używamy elektrycznych samochodów podczas akcji ratunkowej tylko stare Stary 266? Mam nadzieję że jak będzie podobna sytuacja w Krakowie czy Warszawie to do strefy czystego powietrza będą wpuszczane tylko elektryczne w takiej sytuacji.
lorquu +448
#powodz No tak bo czasu było mało żeby s--------c…
Aktualne brzmienie:
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.
Proponowane nowe brzmienie:
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się w tym miejscu lub na nie wchodzącego, i ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na to przejście albo znajdującemu się na tym przejściu.
Pytanie zasadnicze, czy np. chodnik przed jezdnią z pasami jest już przejściem, czy też nie?
#prawojazdy #prawo #naukajazdy #osk #kierowcy #samochody #motoryzacja
Ten przepis nie jest zły. I ocena czy wykroczenie popełniono jest BANALNA.
1.Do przejścia zbliża się pieszy.
2. Samochód przejeżdża przez przejście.
3. czy pieszy poszedł dalej chodnikiem, czy przeszedł
Jakie to ma znaczenie gdzie zaczyna się przejście?
W praktyce przepis ten będzie rozumiany tak, że jeśli pieszy ma zamiar przejścia to kierowca ma mu
@r4do5:
A teraz się nie pchają pod
Różni kretyni wsiadają za kółko, miałem przypadek, że przechodzę przez przejście a kierowca przyspiesza… Właśnie dlatego ten przepis mi się nie podoba, bo zdejmuje całą odpowiedzialność z pieszego. Czyli w rezultacie sprawa
@r4do5: Z tą różnicą ze teraz ci kierowcy jeżdżą w przekonaniu ŻE MAJA RACJĘ
Dzięki zmianie prawa powoli, rok za rokiem, zdołamy ich tego oduczyć.
Wątpię, zobacz na autora tematu, który już wymyśla jak interpretować przepis po swojemu. Wymyśla jakieś machanie ręką, w krajach zachodu jak ktokolwiek stoi w pobliżu przejścia to samochody zwalniają niemal do 0 albo całkowicie się zatrzymują.
Gdy przestają mieć rację w sensie prawnym i o tym wiedzą to zaczynają mieć rację w sensie moralnym, popatrz na dyskusje o rowerzystach na wykopie.
@r4do5: a co to za personalne wycieczki? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sam bardzo chcę, żeby ten przepis wszedł w życie, ale też chcę, żeby był porządnie napisany i nie pozostawiał pola na interpretację i prawne przepychanki.
@pogop: chodnik nie jest częścią przejścia:
Masz gdzieś jakieś informacje o tej ręce? Bo nie kojarzę kraju, gdzie się macha ręką przed wejściem na przejście. Jeżeli zaś swoją opinię opierasz o wiadomości z motoprawdy to ją zweryfikuj, bo koleś często opowiada
@janekplaskacz: Bułgaria. Więcej na temat praktyk w innych krajach w tym artykule: http://www.brd24.pl/prawo/jak-kraje-ue-chronia-pieszych/
O masz, to sobie znalazłeś wzór do naśladowania.
Wiesz, że Bułgaria i Rumunia to jedyne dwa kraje, które mają gorsze ogólnie statystyki bezpieczeństwa niż my? Powiedz mi, powinniśmy iść drogą wyznaczoną przez kraje, które radzą sobie równie słabo, czy może jednak spojrzeć na te, które radzą sobie znacznie, ale to znacznie lepiej?
I jakoś w tych krajach, które radzą sobie znacznie lepiej nie widzą takiej potrzeby jak machanie ręką.
Odśwież swoje dane:
"Najbardziej niebezpieczne są, zdaniem Komisji, drogi w Rumunii, Bułgarii i Polsce, gdzie ginie odpowiednio 96, 89 i 77 osób na