Wpis z mikrobloga

wciąż się nie mogę nadziwić, jak sobie pomyślę, że ktoś wpadł na pomysł, żeby lądować taką wielką rakietą na małej barce, i to przeszło, i to działa ( ʖ̯)

a najlepsze w tym jest to, że Elonowi od wielu lat powtarzano, że takie coś nie jest możliwe i ogólnie go wyśmiewali przy każdej okazji. Tak samo z Teslą... Teraz wyśmiewają go za tunele i za czipy
@AlgorytmPrima: pierwsza rakieta wylądowała w grudniu 2015, pierwsza aktualiazja z autopilotem trafiła do Tesli w październiku 2015 roku.
Ogólnie SpaceX już nawet wcześniej lądowąło rakietami, ale albo się lekko rozbijały o barkę, albo łamały się nogi, albo robiły soft landing na oceanie :D
@Atalas: Kiedyś zrobienie własnego baneru led było wyzwaniem, a dzisiaj zrobi ci to trochę bardziej niż średnio ogarnięty licealista ¯\_(ツ)_/¯

@denis-szwarc: ok, czyli odwrotnie - technologia z rakiet trafiła do samochodów. W sumie bardziej logiczne. Chociaż prawdopodobnie było projektowane z myślą o obu zastosowaniach
@AlgorytmPrima: raczej oba systemy były projektowane osobno xD Autopilot w Tesli nie działa na GPSie, tylko na tym co widzi. Dla rakiety widzenie jest niepotrzebne, liczy się lokalizacja. To bardzo oddala oba systemy.
Autonomiczne dokowanie Dragona 2 używa technologi LIDAR, więc też osobny system
@kaspil: lidar jest kompletnie bezsensowny do autonomicznej jazdy po drogach. Lidar jedynie rozpoznaje, gdzie są obiekty i jak szbyko się poruszają. Na lidarze nie ma różnicy między np. torbą czy zdechłym kotem na ulicy. Wszystkie drogi są przystosowane tak, aby człowiek oczami wiedział, gdzie ona prowadzi i jakie przepisy na niej obowiązują. Oczy = kamery, Tesla używa kamer i tworzy z tego obraz 360, który jest w stanie dać Tesli więcej