Wpis z mikrobloga

Za dzieciaka, cieszyłem się jak przyjeżdżało wesołe miasteczko, nie dlatego że będę jeździł kolejką, ale dlatego że mogę pograć w Cadillacs and Dinosaurs na automatach. Pierwszy Pegasus i ogrywanie Chip and Dales, pierwszy komputer „do nauki” i setki godzin przy Heroes 3 czy Warcrafcie.
Dziś mijam reklamy premiery Cyberpunka na przystankach i autobusach. Na premierę nie czekają tylko gracze ale też inwestorzy, bo to cholernie wielki biznes. Ciekawe się obserwuje, jak na łamach pisma gdzie czyta się głównie o tym, po ile jest złoto i ile będzie kosztować ropa, ludzie dywagują jak premiera gry wpłynie na wartość spółki.
Mam dla Was kilka ciekawostek:
- Szacuje się, że wartość rynku gier video osiągnie w 2020 wartość ~160 miliardów dolarów. To prawie tyle, ile wynosi rynek filmów i muzyki razem wziętych (filmy 101 miliardów, muzyka 62 miliardy).
- Czy gracz to pryszczaty nastolatek? Nie, co drugi gracz ma 30 lat lub więcej. Rozkład płci jest zbliżony, 46% graczy to kobiety. Panie częściej grają mobilnie i casualowo, wśród Panów mamy więcej hardcore gamerów.
- Która platforma zarabia najwięcej, konsole czy PC? Żadne z nich, deklasują je gry mobilne! 46% zysku globalnego zysku to mobilki, 28% konsole a 23% PC. Tak, Twoja kuzynka kupująca złote monety w Farmville generuje większe zyski niż Call of Duty
- W mistrzostwach Dota 2 w 2019 roku pula nagród wynosiła 34 mln dolarów. Zwycięska drużyna zgarnęła ponad 15 mln $. Każdy z pięciu członków zespołu zgarnął 3,1 mln $, to więcej niż zwycięzca Wimbledonu (2,9 mln $) czy Tiger Woods za wygranie Masters 2019 (2 mln $).
- W Polsce mamy kilkanaście szkół, które oferują kierunek e-sportowy
- W 2020 gra This War of Mine została zatwierdzona przez MEN jako lektura dla szkół średnich.
A co przyniesie przyszłość? Niektórzy twierdzą, że obecna generacja konsol jest ostatnią a w ciągu najbliższych lat rozrośnie się usługa streamingu gier. Będziemy kupować „growy Netflix” i obraz gry będzie nam przesyłany z serwerów na dowolne urządzenie.

Cieszy mnie to, gry coraz mniej kojarzą się z rozrywką dla dzieci a coraz szerzej jawią się jako dzieło kultury, równe innej jej formom jak książki, filmy, malarstwo czy muzyka.
I tak jak nie spotkałem nikogo, kto by powiedział że nie lubi muzyki, sądzę że nie może być osób, które nie lubią gier video. Kwestia znalezienia czegoś dla siebie.
Życzę Wam aby fpsy były wysokie a ping niski

#gry #cyberpunk2077
  • 2
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@AdamRLX: Przed weselem moja żona i teściowie uważali gry jako coś dla dzieci. Po weselu mieszkamy u mojej żony, kupiłem ps4 pro z rdr2 w pakiecie, teść był zaskoczony, że gry tak wyglądają, dziki zachód tak mu się spodobał, że siedział czasem godzinę przy mojej rozgrywce, i stwierdził, że to lepsze jak film. Więc jeśli pokolenie rocznika lat dziewięćdziesiątych będzie rocznikiem dominującym, to nikt nie będzie uznawał gier, jako rozrywki
  • Odpowiedz