Wpis z mikrobloga

@PosiadaczKonta: ja nie, ale nie spodziewaj sie cudów, bo nawet jak juz powstanie natywna wersja (Apple samo będzie wspierało Blendera w tej kwestii) to grafika w M1 mimo, ze szybka jak na integre to odstaje od dedykowanych układów.
  • Odpowiedz
No cudów wiadomo że nie dostanę ale liczę na więcej niż obecne integry na intelach w MacMini. Docelowo zmieniam PCta na MacMini i chciałem mieć ogląd jak to wygląda na wersji intelowskiej (tu wiem że średnio i bez szału) i na M1. Zaznaczam że Blender to dla mnie tylko dodatek głównie sprzęt będzie używany do obróbki foto a tutaj wiem że Affinity już dobrze daje radę.
  • Odpowiedz
@PosiadaczKonta: @sm_m: tyle że Rendering nigdy nie jest liczony w ten sam sposób, niczym robi się to w grach przed czasami API do RayTracingu.

Rendering wykonują jednostki obliczeniowe - czyli CPU oraz odbywa się za pomocą API do GPGPU, które pozwalają karcie graficznej używać jej mocy, do wykonania działań arytmetycznych, czy też inne akceleratory, które wspierają obliczenia arytmetyczne.

Takim wspólnym API do obliczeń arytmetycznych jest OpenCL (nie
  • Odpowiedz
@patrolez: @sm_m: Mnie bardziej interesuje komfort pracy. Czy po paru obiektach nie zaczyna się szarpanina nawet na najprostszym podglądzie. itp. Jeśli mam coś na prawdę poważnego do liczenia zawsze mogę z tym iść do jakiejś farmy. Proste rzeczy jestem pewien że kostka ogarnie w zadowalającym tempie.
  • Odpowiedz
@PosiadaczKonta: obawiam się, że o ile faktycznie Blender w wersji na ARM już istnieje, to jeszcze z miesiąc-dwa trzeba będzie poczekać, aż Open-Soruce nadgoni natywne kompilacje na OSX na M1 z optymalizacjami.

Więcej informacji wala się na Reddit. Najnowsze posty sprzed 3 dni sugerują, że natywny Blender już się "uruchamia", ale jeszcze nie jest "najszybszy" i programiści z Apple wrzucają/współpracują, aby dodawać łatki do kodu Blendera.

Tak to coś tam
  • Odpowiedz