Wpis z mikrobloga

@r3solver: bo generalnie 3.0TDI jest bardzo chwalone, uważane za bardzo dobry silnik, do czasu aż kupi go ktoś biedniejszy 2-3- właściciel i dotrze do niego, że łańcuch rozrządu się wymienia, trafiło na niego i o ile nie robiło to wrażenia na poprzednim, bogatszym właścicielu, tak kolejni mają coraz mniej zasobniejszy portfel i #!$%@? 10k PLN na sam rozrząd przy aucie wartości 20-60k PLN rozwala im głowę ( ͡° ͜ʖ
@SpokojnyPan: Rozrząd będzie robiony na wiosnę, 5k PLN, nie wiem skąd ceny 10k za rozrząd. Cena utrzymania diesel vs benzyna zależy od generacji silników. Benzyna TFSI do 2012r miała poważne wady olejowe i utrzymanie lub naprawa pochłaniała sporo więcej niż rozrząd. Większe pojemności diesla mają rozrząd do zrobienia, ale rzadko kiedy co innego się w nich psuje, dlatego są tak popularne. Częściej siada elektryka, różne inne układy, a nie sam silnik.
Benzyna TFSI do 2012r miała poważne wady olejowe i utrzymanie lub naprawa pochłaniała sporo więcej niż rozrząd.

@andrzejszpilka: nieprawda. Bo od 2008 do 2012 roku. Od 2003-2008, 2012-2020 są ok. Koszt remontu aktualnie zamyka się w pieniądzach zmiany rozrządu w 3.0TDI jak piszesz 5k PLN. Było drożej, zależy też od generacji i co po drodze się jeszcze zrobi. Oczywiście, że jest bez sensu generalizowanie, bo te TFSI 2008-2012 też nie wszystkie