Wpis z mikrobloga

@Vitass ja już bym sobie taki silnik odpuścił. Jazda na niskich obrotach jest dla silnika benzynowego dewastujaca. Na układ korbowotłokowy przy niskich obrotach i wysokim obciążeniu działają duże przeciążenia boczne. Właściwie cierpi każdy element takiego układu a dodatkowo ściera się warstwa po honowaniu cylindra i powstaje jajo.

Co do oleju to zawsze lej taki jak producent zaleca lub lepszy (pierwsza wartość jak najniższa, drugą jak najwyższa).
No i zmiana co 10k lub
  • Odpowiedz
@Vitass: Miałem 2litrowe turbo w Lancii, lałem castrola magnateca kilka razy. Jak zalalem mobile to mi panewkę obrucilo po 17 km xD
Najlepiej lać to co daje producent. Jak miałem Megane to lałem Elfa takiego jak zalecał producent (jeden z najtańszych dostępnych) grama nie brał i wszystko działało.
  • Odpowiedz
@Vitass ja do swojej (też 2.0 ts) leje 10w60 selenie i na tym sprawuje się silnik najlepiej. Próbowałem 10w60 motula i liqui Molly ale silnik zaczynał spalać te oleje. Problem tylko jest znaleźć w Polsce selenie 10w60 w normalnych cenach i oryginalne ale dla chcącego nic trudnego
  • Odpowiedz
jakoś dziwnym trafem pod każdym a warsztatem stoi albo kaudi albo wieśwagem zamiast tych niby "psujących" alf


@XAndreX Nic dziwnego, skoro Audi lub Volkswagenów jest pewnie kilkanaście (a razem może nawet i kilkadziesiąt) razy więcej niż Alf
  • Odpowiedz
@Vitass: Norweg przez 15 lat miał wywalone jajca w ten samochód, odpalał rano, jechał dl roboty, wracał, jak coś stukało to oddawał do warsztatu, jak minął rok, to oddawał na zmianę oleju, a w Polsce dyskusje na 50 komentarzy jaki olej zalać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@ZnienawidziszMnie jakoś dziwnym trafem pod każdym a warsztatem stoi albo kaudi albo wieśwagem zamiast tych niby "psujących" alf

@XAndreX: ale widziałeś udział w rynku alf? W tamtym roku sprzedali dwie sztuki to ile ma ich stać gdziekolwiek?
  • Odpowiedz