Wpis z mikrobloga

Dawno, dawno, temu były takie czasy, że FSO Warszawa była najpopularniejszym samochodem na naszych drogach, i to pomimo, że wyprodukowano ich tylko 254 tysiące sztuk, z czego na Polskie drogi trafiło 182 tysiące - reszte wyeksportowano.
Poza tym, że samochodów ogólnie było jak na lekarstwo, to było tak też dlatego, że bardzo długo mniejszych i tańszych Syren produkowano mniej niż Warszaw, gdyż Syrenka byłą przeznaczona tylko dla osób prywatnych, więc w gomułkowskim państwie nie miała priorytetu przed powszechnie wykorzystywaną jako samochód flotowy przez państwo, służby i państwowe przedsiebiorstwa Warszawą.
Paradoksalnie zdecydowana większość Syren powstała w latach 70 i 80, czyli w czasach, kiedy nie była już królową szos, tylko obciachowym szrotem, którego mało kto pragnął.
Btw. ciekawe, jaka była historia tego Land Rovera.
#samochody #motoryzacja #ciekawostki #historia
Ikarus_260 - Dawno, dawno, temu były takie czasy, że FSO Warszawa była najpopularniej...

źródło: comment_1604409698oo7kUrRZeSg7oMJuPUNZpL.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Ikarus_260: warszaw i skarpet było jak na lekarstwo bo ówczesne FSO do czasów licencji na Polskiego Fiata 125p było jebitną manufakturą, klepiącą przestarzałe auta przestarzałymi technologiami XD a skarpet powstało więcej w latach 70. i 80. bo przeniesiono ich produkcję do WSM/FSM, gdzie miały w końcu warunki produkcji, a nie jakieś stodoły i inne szopy na Żeraniu XD

  • Odpowiedz