Aktywne Wpisy
JavierDaY +209
Moja różowa jest uzależniona od utrzymywania finansowo własnej matki, co źle wpływa na nasz związek i jest powodem kłótni. Jesteśmy ze sobą 7 lat. Jak z różową zaczynaliśmy wspólne życie (mieszkanie razem itd) to początkowo było wszystko fajnie, odkładaliśmy kase, żyliśmy na jakimś tam poziomie. Odłożyliśmy po 50 tys zł. Ja te pieniądze zainwestowałem w działkę, a różowa swoimi pieniędzmi opłaciła komornika matki...
Od swoich rodziców dostałem 100 tys zł na start i mieszkanie w tzw. "nowych blokach", różowa jedynie co może dostać od matki to długi na około 240 tys zł. Cały czas jej pomagamy finansowo, a to opłacamy rachunki, a to kupujemy ekogroszek, nawet takie bzdety jak zrobienie większych zakupów trzeba jej opłacić.
Matka różowej prowadzi firmę, która przynosi cały czas straty i dopłacamy do tego biznesu, ale to nie przeszkadza jej w afiszowaniu się na instagramie i kreowaniu jako "byzneswoman". Wszystko ma na kredyt, mieszkanie #!$%@? rzeczami, które są ułatwieniem życia, ale całkowicie zbędne, pokroju chociażby thermomixa, który też oczywiście jest na raty.
Matka
Od swoich rodziców dostałem 100 tys zł na start i mieszkanie w tzw. "nowych blokach", różowa jedynie co może dostać od matki to długi na około 240 tys zł. Cały czas jej pomagamy finansowo, a to opłacamy rachunki, a to kupujemy ekogroszek, nawet takie bzdety jak zrobienie większych zakupów trzeba jej opłacić.
Matka różowej prowadzi firmę, która przynosi cały czas straty i dopłacamy do tego biznesu, ale to nie przeszkadza jej w afiszowaniu się na instagramie i kreowaniu jako "byzneswoman". Wszystko ma na kredyt, mieszkanie #!$%@? rzeczami, które są ułatwieniem życia, ale całkowicie zbędne, pokroju chociażby thermomixa, który też oczywiście jest na raty.
Matka
bobsley33 +465
Przez 27 lat produkcji, od 1993 sprzedano w Iranie blisko 7 milionów(!) sztuk tego pojazdu, był to najpopularniejszy samochód w historii tego kraju, zdystansował mocno nawet słynnego Paykana, uznawanego za narodowy irański samochód. Od wielu lat Saipa Pride była krytykowana za niskie bezpieczeństwo w razie wypadku i kiepską jakość, jednak niska cena, równowartość ok. 4500$ była kluczem do wysokiej sprzedaży tego modelu.
Irański rynek samochodowy jest mocno specyficzny, ludzie jeżdżą tam głównie lokalnie produkowanymi samochodami, w tym Peugeotem 206 i 405 - obydwa te samochody można tam nadal kupić jako nowe w 2020 roku. Import jest niewielki i są to głównie samochody chińskie.
#iran #ciekawostki #samochody #motoryzacja
https://bestsellingcarsblog.com/1997/01/iran-1993-1997-paykan-holds-up-to-60-share-propels-market-to-over-100-000-annual-sales-for-the-first-time/
https://bestsellingcarsblog.com/2001/01/iran-1997-2000-paykan-still-ultra-dominant-30-years-after-launch-market-aligns-six-straight-record-years-to-286-000-units/
Notabene im później końca produkcji, tym więcej Paykanów się sprzedawało xD Ciekawostką jest też Matiz sprzedawany tam od 2000 xD
Irański rynek samochodowy jest mocno specyficzny
czytaj bieda@skullc64: Bardziej chodzi o protekcjonistyczną politykę państwa, która stara się nie dopuszczać zagranicznej konkurencji do rywalizacji z krajowym przemysłem motoryzacyjnym, produkującym latami te same modele. Są 2 koncerny krajowe - Iran Khodro i Saipa i one dyktują czym Irańczycy będą jeździli.