Wpis z mikrobloga

Z cyklu nikogo nie interesujące statystyki - jak wyglądał rynek samochodowy w Niemczech bezpośrednio po zjednoczeniu i co kupowali Niemcy z byłego NRD i RFN, jak różniły się ich preferencje?
Zaskakujące jest przywiązanie wschodnich Niemców do aut z byłego bloku wschodniego(zaznaczyłem je pogrubieniem), ale nie do Trabantów i Wartburgów, nadal wtedy produkowanych(większośc szła na eksport do Polski i Węgier)
1991 rok

Dawne RFN
1. Golf 2 - 288 003 nowych rejestracji.
2. Opel Kadett -198 442
3. VW Passat - 193 594
4. Opel Vectra - 157 520
5. Mercedes W124 - 142 094
6. Audi 80/90 - 119 503
7. BMW serii 3 - 118 931
8. Ford Escort - 105 381
9. Ford Fiesta - 103 238
10. VW Polo - 101 087
11. Mercedes 190 - 91 397
12. Audi 100 - 83 052
13. BMW serii 5 - 80 877
14. Opel Corsa - 78 196
15. Ford Sierra - 75 042
16 Opel Omega - 71 361
17. Renault Clio - 58 248
18.Renault 19 - 53 319
19. Peugeot 205 - 52 329
20. Fiat Uno - 42 727
21. Mazda 323 - 40 819
22. Toyota Corolla - 38 989
23. Fiat Panda - 36 034
24. Opel Calibra - 33 205
25. Mazda 626 - 33 080
26. Honda Civic - 32 776
27. Opel Astra - 31 871
28. Nissan Primera - 31 834
29. Seat Marbella - 29 201
20 Nissan Sunny - 26 968

Dawne NRD
1.Opel Kadett - 62 866
2.Renault 19 - 43 944
3. Golf 2 - 40 648
4. Opel Vectra - 28 216
5. Łada Samara - 27 751
6. Ford Fiesta - 27 685
7.Ford Escort - 26,326
8.Renault Clio - 24 031
9. VW Polo - 21 992
10. Seat Ibiza - 21 833
11. Opel Corsa - 20 669
12. Skoda Favorit - 18 888
13. Audi 80/90 - 18 406
14. VW Passat - 17 327
15. Mitsubishi Colt/Lancer - 15 979
16. Toyota Corolla - 14 969
17. Peugeot 309 - 12 646
18. Fiat Uno - 12 495
19. Nissan Sunny - 12 038
20. Mazda 323 - 9138
21. Opel Astra - 8916
22. Peugeot 205 - 8891
23. Seat Marbella - 8753
24. Nissan Micra - 7734
25. Citroen AX - 7657
26. Honda Civic - 7397
27. Fiat Panda - 7037
28. Fiat Tipo - 6979
29. BMW serii 3 - 6541
30. Ford Orion - 6380
31. Nissan Primera - 6174
32. Lada 2105/2107 - 5818
33. Ford Sierra - 4786
34. Fiat Tempra - 4609
35. Mercedes 190 - 4525
#samochody #ciekawostki #motoryzacja #niemcy #historia
źródło: comment_1603920567FjxtqvP2iA4rNkutvxc0Zp.jpg
  • 7
@wuwuzela1: co
Nie, w NRD nie sprzedawano tyle. Dane są z 1991, czyli po zjednoczeniu Niemiec. Zresztą NRD nie miało 20 milionów mieszkańców. Jakie "327"? O czym ty #!$%@?? xD
Tutaj masz moje źródło https://bestsellingcarsblog.com/1992/01/germany-1991-east-west-reunite-vw-golf-and-opel-kadett-lead/ które powołuje się także na źródła takie jak Verband der Automobilindustrie oraz Auto Bild i jest dość legitne, np. dane sprzedaży dla Polski w 100% pokrywają się z polskimi źródłami ¯\_(ツ)_/¯
Ogólnie polecam tą stronę są
@Ikarus_260: Dalekie lokaty mimo wszystko, a Łada była popularna wówczas i na zachodzie. Masz może dane z Finlandii? Sądzę, że Samara byłaby tam wyżej niz na 12 miejscu. Zastanawia mnie tylko tak wysoka pozycja Renault. Z tego co mi wiadomo to w NRD był dostepny jedynie Citroen. A w RFN w pierwszej dziesiątce trzy "premiumy" i pierwsze auto segmentu B dopiero na 9 miejscu. Nieźle sie zmniejszyły potrzeby Niemców haaa :D