Mirki, potrzebuję napisać/zbudować makro w VBA które:
1. Zabezpieczyłoby kilka plików .xls i .xlsx tym samym hasłem, lub 2. Usuwałoby hasła z plików .xls i .xlsx.
Zakładamy że hasło do zabezpieczenia lub 'odbezpieczenia' grupy plików byłoby takie samo. Koncepcję mam taką, że uruchamiam .xlsm z makrem, pojawia się od razu okno które prosi mnie o wybór plików do akcji, i dwa pola (albo zahasłować, albo odhasłować), wklejam hasło i makro zapisuje pliki wyjściowe o lekko zmodyfikowanej nazwie.
Poratuje ktoś fragmentami kodu które można wykorzystać? Jestem początkujący.
@hamskloss: rzecz w tym że ja znajduję instrukcje jak zabezpieczyć kod VBA hasłem (np. przed edycją), natomiast mi chodzi o zabezpieczenie pliku .xlsx. Szukam i na polskich, i na angielskich stronach
@bmbcz01: hej, rozumiem że Twój kod nakłada hasło na skoroszyt, ale na jego edycję. A mnie chodzi o to, żeby ktoś kto nie zna hasła do pliku nie zobaczył jego zawartości. Tak jakbyś włączał plik .xlsx i pytało o hasło :)
@Stelmi00: aaa rozumiem. Ja bym chyba to ugryzł tak, że bym użył xlVeryHidden na worksheets które mają się nie wyświetlać bez hasła i user form pojawiający się przy włączeniu pliku pytający o hasło. Jeżeli użytkownik wpisze złe hasło to sheets pozostają ukryte. Jak wpisze dobre to visible = True czy tam odpalasz inne pliki i na nich odkrywasz sheets.
Rozumiem brak prądu przez 1-2h , ale gdzie my żyjemy, że na 6h prądu ma nie ma być. Ludzie pracują..... Nie moga planować takich rzeczy w nocy, gdzie ludzie śpią ?
1. Zabezpieczyłoby kilka plików .xls i .xlsx tym samym hasłem, lub
2. Usuwałoby hasła z plików .xls i .xlsx.
Zakładamy że hasło do zabezpieczenia lub 'odbezpieczenia' grupy plików byłoby takie samo. Koncepcję mam taką, że uruchamiam .xlsm z makrem, pojawia się od razu okno które prosi mnie o wybór plików do akcji, i dwa pola (albo zahasłować, albo odhasłować), wklejam hasło i makro zapisuje pliki wyjściowe o lekko zmodyfikowanej nazwie.