Wpis z mikrobloga

@heater: graj takie ruchy które mają dla Ciebie sens. Sprawdź kontynuacje jaką w tym wariancie ma komputer. Jak nie zrozumiesz to może ruch z drugiej linii będzie i dla Ciebie sensowny i tez dobry.

edit: imo najlepiej swoje warianty wymyślać i patrzyć jak silnik je obali
@heater: He2 to strata ruchu. Czarne lada chwila zagrają We8 zajmą wieżą otwartą linię e i zaatakują hetmana, a Ty musisz się wrócić na d1 i dalej jest związanie skoczka, a inicjatywę przejmują czarne.
Na Twoim miejscu skupiłbym się na wyeliminowaniu ruchów typu 3.f3
@heater: Dlaczego Twoim zdaniem g2-g4 "rozwala mocno obronę króla"?

Nie widać konkretnie, jak mogłyby czarne wykorzystać ten ruch, a może on też stanowić początek do marszu na królewskim skrzydle: albo dalszego g4-g5, jakby trzeba było pogonić skoczka albo f2-f2 z potencjałem ataku.

Wydaje mi się, że intencją tego ruchu jest wyjście ze związania. Kluczowe pola stanowią oczywiście e4 i e5 oraz w razie przełomów d4 i d5. Po pierwsze zatem związany
@Racjonalnie-do-przodu: Podałem alternatywne rozwiązanie na uniknięcie związania (zwykły pattern), jeśli ktoś nie chce otwierać króla - bo na przykład lubi spokojną grę albo nie ma doświadczenia w ostrzejszych wariantach.