Wpis z mikrobloga

TL;DR
Rok temu kupiłem nową PS4 1TB na Allegro, kilka miesięcy temu wysłałem sprzęt na gwarancję, serwis twierdzi, że dysk twardy jest nieoryginalny, ponieważ ten model był sprzedawany tylko z dyskiem 500GB, więc nie mogą dokonać naprawy gwarancyjnej.
Sklep z Allegro nie odbiera telefonów ani nie odpisuje na maile.

We wrześniu 2019 kupiłem nową, oryginalną jak wynikało z opisu aukcji) konsolę PS4 z dyskiem 1TB. W lipcu tego roku pojawił się problem, z opisu w internecie wyczytałem, że to problem z dyskiem twardym.
Odesłałem konsolę do serwisu gwarancyjnego, z powodu przedłużającego się czasu bez odpowiedzi zadzwoniłem do nich i okazało się, że w konsoli znajduje się nieoryginalny dysk twardy, wobec czego powinienem im dosłać oryginalny dysk, którego pojemność powinna wynosić 500GB. Dysków oczywiście nie wymieniałem, więc obiecali się ze mną skontaktować, bo może zaszła jakaś pomyłka.

W międzyczasie próbowałem się skontaktować mailowo i telefonicznie ze sklepem w którym kupiłem konsolę, aby to wyjaśnić - bezskutecznie.
W zeszłym tygodniu dostałem maila od serwisu, że ten model PS4 xxx-1234-x nigdy nie był sprzedawany z dyskiem 1TB, tylko 500GB, wobec czego nie mogą oni podjąć naprawy gwarancyjnej.
#!$%@?łem się, bo zgodnie z opisem aukcji konsola miała być nowa i oryginalna. Moim błędem jest, że faktura za konsolę gdzieś mi się zawieruszyła.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Zgłosić reklamację z tytułu rękojmi (niezgodność towaru z umową) i żądać zwrotu pieniędzy od sklepu? Jak później odzyskam pieniędze, jeśli oleją moje zgłoszenie, tak jak wiadomości i telefony? Ktoś zwracał towar poprzez rękojmię i może podzielić się doświadczeniami?
Może zwrócić się także do Allegro?

Link do sklepu, gdzie kupiłem konsolę
https://allegro.pl/uzytkownik/pskontraxbox?bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-uni-1-2-0717

#allegro #zakupy #januszebiznesu #konsole #playstation
  • 6
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@knoxville12: "Moim błędem jest, że faktura za konsolę gdzieś mi się zawieruszyła." nie ma znaczenia płaciłeś przelewem to dowód zakupu. Korzystaj z rekojmi.
@knoxville12
1. Kupowanie na allegro od użytkownika pskontraxbox i tym podobnych - xDddd. Serio ludzie się nie nauczą, że oszczędzają 2 stówki żeby później stracić kilka razy tyle.
2. Serwis Sony jest tragiczny, z naprawą pada do PS4 czekałem ponad miesiąc. Byłoby dłużej gdybym nie znalazł jakichś marketing i PR specialistów i nie atakował bym ich bezpośrednio.
@size racja, ale wymagają, aby dołączyć do konsoli oryginalny dysk, w tym jest problem właśnie, że ten który im wysłałem powinien być oryginalny.

@Zevs generalnie sprawdziłem sklep przed zakupem, wydawało się ok, pozytywne opinie itd. A cena też nie była specjalnie okazyjna bo 1200 pln. Ale i tak mam nauczkę na przyszłość.

@mapixxx i jak wygląda taki proces odzyskiwania pieniędzy poprzez rękojmię?
@knoxville12: Rozumiem ze masz uszkodzony sprzęt, zgłaszasz do sprzedawcy ze z powodu niezgodności z umową (uszkodzenie) chcesz skorzystać z rękojmi. To tak pokrótce, najlepiej poczytaj lub udaj się do rzecznika konsumenta.
Pamiętaj ze jak skorzystasz z gwarancji to nie możesz z rękojmi. najlepiej nie mów sprzedawcy o wizycie w serwisie.