Wpis z mikrobloga

via Android
  • 0
@dktr
@jalop

A wiecie może jak zagrać z kumplem przez neta? Zawsze przyłaziłem albo ja, albo on, i po lanie graliśmy. Jak założyć serwer by go widział i mógł dołączyć? W tym samym mieście mieszkamy, net od tego samego dostawcy
@Averte: Zobacz Game Ranger do grania przez neta, ten program tworzy tunel pomiędzy graczami. Praktycznie nic nie trzeba konfigurować czy mieć zewnętrznego IP, przekierowań portów czy kupionego serwera. Nawet nie trzeba przechodzić przez menu w q3 bo tylko się klika i gra startuje. Tylko dobrze znać komendy na zmianę mapy czy fraglimitu. Nawet sporo osób tam gra w Q3 tylko trzeba mieć tą samą wersje co inny bo czasem jacyś afrykańczycy
@Averte: Ten co stawia serwer musi mieć publiczny adres IP i przekierowany port TCP i UDP 27960. Wtedy druga osoba w konsoli wpisuje /connect i można grać. Mój publiczny serwer stoi już pół roku i nawet ktoś tam czasem gra. Jak chcesz aby był widoczny na liście serwerów trzeba skonfigurować master server, i po chwili się pojawi. Widzisz mój w multiplayer? dktr.pl Classic CPM się nazywa
@Averte: Za mało info, niektórzy dają publczny inni nie. Najłatwiej to sprawdzić jaki adres IP dostał interfejs WAN w routerze, ale to pod warunkiem że masz do niego dostęp.
@Averte: I gdzieś tam w statusie musi być podany jaki to jest, i jeśli będzie taki sam jak np po wejściu na tę stronę to masz publiczny. A jeśli zrobisz to samo za kilka dni i adres będzie inny to masz publiczny ale zmienny.
@Averte: Musi być, dynamic IP oznacza że pobiera sobie IP z serwera DHCP dostawcy ale pobrać może równie dobrze publiczne jak i lokalne IP. Nie wiadomo co za router to nie powiem w którym to miejscu dokładnie jest.
@Averte: No to teraz w komputerze który będzie serwerem quake sprawdzasz jaki masz IP loklany (pewnie coś w stylu 192.168.x.x albo 10.0.x.x) w konfiguracji routera robisz przekierowanie portu TCP i UDP 27960 na adres lokalny komputera, w windowsie w zaporze otwierasz port 27960 i upewniasz się że lokalizacja sieciowa nie jest ustawiona jako "Publiczna" (musi być albo sieć prywatna albo firmowa). Potem uruchamiasz Quake3 uruchamiasz serwer komendą /map q3dmXX gdzie XX