Wpis z mikrobloga

Chyba nie umiem smarować łańcucha...
Zawsze czyszcze łańcuch benzyną ekstrakcyjną, szmatką i dwoma szczoteczkami.
Po czyszczeniu powoli nakladam smar na każde ogniwo osobno.
Po odczekaniu jakies 10min zakrecam pare razy kolba i wycieram łańcuch szmatka (jakies 15 obrotów).
Po dotknięciu łańcucha zostaje mi na palcu odrobinę smaru (bardzo mało, przeźroczysty).
Wyjeżdżam w trase wszystko pięknie dopóki nie wjadę na szuter.
Mogę przejechać 100m i juz słyszę ogromną ilość piachu na łańcuchu, wszystko aż trzeszczy, a gdy dotknę łańcucha jest palec jest cały czarny. Jest tak brudny, a 15min temu go czyściłem i smarowalem.
Taka sytuacja powtarza się zawszę.
Smar którego używam: Shimano PTFE
Rower: Triban RC520
Tak musi być? Czy ja nie umiem w rower? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#rower #szosa
  • 20
  • Odpowiedz
@itolek100: to nie musi być wina łańcucha i jego smaru, tylko opon i ich tendencji do unoszenia brudu. Niektóre opony bardziej podnoszą piasek od innych, różnice są bardzo duże i ciężko utrzymać taki napęd w czystości jak cały czas spod przedniej opony leci piach prosto w korbę i napęd.

Nie chce wymieniać nazwy bo mogłem pomylić ale miałem w mtb opony które po wjechaniu w nawet ubite ścieżki powodowały nieustanny szum
  • Odpowiedz
@itolek100: po czyszczeniu lancucha benzyna musisz go dokladnie wyplukac woda i wytrzec do sucha. W przeciwnym wypadku, nawy smar "nie przykleja sie" do lancucha tylko jest wymywany przez resztke beny
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@itolek100: szczoteczka to nawet Zębów dobrze nie umyjesz bez irygatora.
Czyszczenie łańcucha tylko shake i smarowanie smarem woskowym, trzeba pamiętać o czestszym smarowaniu, ale łańcuch zawsze jest suchy i czysty
  • Odpowiedz
@Szadafaka: Jak po szejku dalej masz syf to lepiej powtórzyć szejka. Zostawiając benzynę do sedymentacji tracisz jej bardzo mało na każdym szejku. Płukanie wodą łańcucha po szejkowaniu naraża go znacznie bardziej na wniknięcie wody do środka, niż jazda w deszczu, kałużach.
  • Odpowiedz
@itolek100:

Jasne. Napiszą ci że zly smar używasz, albo źle smarujesz, albo za rzadko albo za często albo źle myjesz albo chooooj wie co jeszcze.
Ale ja powiem wbijaj w to i w ogóle nie czysc łańcucha. To nie ma wcale tak wielkiego znaczenia jak ludzie gadaja. Tylko smarujesz. A jak się zużyje to wymieniasz. Naprawdę szkoda czasu na takie pieszczoty...
  • Odpowiedz