#ankieta #auto #motoryzacja Ile miesięcznych pensji poświęciliście na zakup auta, którym obecnie jeździcie?
Cześć, ostatnio jeżdżąc po polskich drogach widzę coraz to nowsze (droższe) auta. Zastanawiam się czy na prawdę ludzi stać na te auta, czy to wszystko na firmy jest ( ͡°͜ʖ͡°)
Wypełnijcie poniższą ankietę, i zobaczymy jak to jest. (Zakup na raty się liczy, zakup na firmę - nie, jeśli macie wspólnotę majątkową z małżonkiem zsumuj Wasze miesięczne zarobki)
@eudialit: A co za różnica czy na firmę czy nie, jeśli to jest jednoosobowa działalność? Pół VATu mogę sobie odliczyć, a poza tym auto ciągle kosztuje tyle ile kosztuje.
@StukilowaRurzowa A czemu niby bez firmy nikt nie kupuje nowych aut za gotówkę? Kupują, ale takich osób faktycznie jest coraz mniej. Ojciec 2 lata temu kupił właśnie nówkę z salonu za gotówkę. @eudialit W sumie to kupiłem auto za jedną wypłatę (a nie jestem bynajmniej programistą15k ( ͡º͜ʖ͡º) )
@eudialit: ziomek, ale ty wiesz, że tych wszystkich nowych Renault, Kia, czy innej Skody nikt nie kupuje za gotówkę? XD Na to mogą sobie pozwolić milionerzy, żeby za gotówkę kupić samochód i dotyczy to w zasadzie tylko takich aut za kilkaset tysięcy, bo im to już wszystko jedno często. Wszystko inne to leasing / kredyt.
@JEST-SUPER: Jak ktoś od ręki bierze auto za kilkaset tysięcy i nie jest kolekcjonerem, to się nie pcha w kupno za gotówkę, tylko bierze najem długoterminowy żeby mieć pakiet serwisowy itd. a potem się nie bujać ze sprzedażą, tylko pan z salonu zadzwoni że jest premiera następnej generacji i zapraszamy na jazdę testową i szybka zamiana na nowszy.
@eudialit: Przede wszystkim sens ma sprawdzenie ilokrotnosc pensji miesięcznej a wartość zakupionego auta. A co w sytuacji jak mam auto w najmie? I w rok wywalam 30 średnich krajowych?:P
Ile miesięcznych pensji poświęciliście na zakup auta, którym obecnie jeździcie?