Wpis z mikrobloga

Mireczki, chcę kupić wyprawowego gravela. Budżet do 4 tys (plus kilka stówek - najwyżej doposażę go później). Co polecacie? Będzie to mój pierwszy rower z barankiem dlatego przed zakupem muszę się do niego przymierzyć. Obecny cross na najtańszych podzespołach, który kupiłem do sprawdzenia czy rower to aktywność dla mnie zaczyna mi nie wystarczać na dłuższe trasy (100 - 140 km) i chcę coś szybszego, ale i praktyczniejszego jeśli chodzi o ilość mocowań. Moje marzenie to spokojne, turystyczne przejechanie #greenvelo w podróży #bikepacking. Lubię też czasem przyspieszyć na leśnych, ubitych trasach dlatego chciałbym, żeby rower miał jakieś sportowe zacięcie. ()

Bardzo byłem napalony na Eskera 4.0 https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/gravel/esker-4-0-2020-khaki-matowy ale obecnie chyba już nie do kupienia w moim rozmiarze. ¯\_(ツ)_/¯

Wczoraj znalazłem Martina https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-four-corners i domyślam się, że cena wzięła się z gorszych jakościowo podzespołów.

Macie jakieś swoje typy, które polecicie do rozważenia? Mam czas do przyszłej wiosny, ale chciałbym już rozpocząć przymiarki i poszukiwania.

EDYTA: dodam, że byłby to mój pierwszy rower bez amortyzacji więc i z kulturą użytkowania mogłoby być u mnie różnie. Celowałbym raczej w stalową ramę (o ile w tym przedziale cenowym można trafić na alu XD).

Kolejne pytanie to na ile można wycenić Krossa Evado 1.0 z 2018 roku? Rama rozmiar L. Lakier chyba bez odprysków, jedyna usterka to chyba support, który lubi sobie od czasu do czasu "strzelić" w łożysku. Oddałem rower do serwisu żeby to naprawili, ale ostatecznie nie usunęli usterki, bo wg nich wszystko z supportem jest OK. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#rower #gravel #pytaniedoeksperta
  • 18
  • Odpowiedz
@Defender: Kup sobie Triban RC500, akurat masz czas na polowanie na rozmiar. Nie znajdziesz nic lepszego w cenie do 3500zł, od 3500zł masz RC520, jak bardzo chcesz, to RC520 Gravel.
Dlaczego te rowery? Bo za ich cenę masz super rower, w cenie 1/3 mniejszej niż słabe Kross, Romet etc.
Gravel nie musi byc stalowy, alu rama spokojnie wytrzyma bagażnik czy torby, a jeżeli chodzi o tłumienie to tym się zajmą opony,
  • Odpowiedz
@Defender: oczywiście że w tej cenie można trafić alu i do tego karbonowy widelec ale gorzej moze być wówczas z mocowaniami.
Z takich wyprawowych to jest jeszcze mongose guide.
  • Odpowiedz
  • 3
a nie myślałeś o tribanie rc 520? rama co prawda aluminiowa ale już na 105 i hamulce mechaniczno/hydrauliczne, wszytkie potrzebne otwory pod bikepacking też są. Sam używam go od ubiegłego roku, zmieniłem tylko opony ma 35mm i jeździ się bardzo dobrze po każdej nawierzchni, z czystym sumieniem polecam, jedyne co bym wolał to przerzutkę 1x11
  • Odpowiedz
Gravel nie musi byc stalowy

oczywiście że w tej cenie można trafić alu i do tego karbonowy widelec


@bibsz: @uysy: OK, ale czy stalowa rama dodatkowo nie będzie tłumiła drgania? Mam dość wrażliwe nadgarstki. Na tyle, że do obecnego roweru musiałem dokupić minirogi.

Kup sobie Triban RC500


@uysy: Nad Tribanem się nie zastanawiałem. Znam tę markę "z widzenia". Dzięki, poczytam, popatrzę i wezmę ją pod uwagę. :)

(...) mongose
  • Odpowiedz
jedyne co bym wolał to przerzutkę 1x11


@Vomi: Tego też chciałbym uniknąć - rozkmin "a mogłem wybrać lepszy napęd". Mam w swoim obecnym rowerze Shimano Tourney - najgorsza przerzutka ever! Kultura pracy przypomina tanie modele z marketu z lat 90. :/
Wiadomo - nie potrzebuje napędu z najwyższej półki, bo nie wykorzystam jego potencjału, ale chcę coś o dobrej kulturze pracy i sporej tolerancji na złe traktowanie (niestety - nie lubię
  • Odpowiedz
  • 3
@Defender niestety większość wad swojego roweru zauważysz dopiero po dłuższym użytkowaniu, ja bym wolał 1x11 ze względu na to że nie korzystam z najwyższych przełożeń i wygodniej zmieniać tylko z tyłu przełożenia. Zobaczysz ze jaki rower nie wybierzesz to za dwa lata będziesz chciał już coś z wyższej półki ( )
  • Odpowiedz
@Defender: No to idealnym wyborem dla Ciebie będzie Triban RC500.
Jeżeli chodzi o tłumienie, tłumić będa opony 35C z odpowiednim cisnienem. Tłumienie ram stalowych to taki trochę urban legend. Opona ma zrobić swoje :).
Kupisz tribana, za rok dwa jak bedziesz sprzedawac to nie wiele straci na wartosci, w porownaniu do innych marek :).
  • Odpowiedz
@Defender: z tym tłumieniem drgań to trochę tak jak pisze kolega @uysy
Tylko że ja osobiście uważam iż do wyprawowki opony 35 to za mało. Poniżej 40 bym nie schodził.
w jakimkolwiek terenie 35 to jest absolutne minimum i owego komfortu to będzie namiastka raptem.
  • Odpowiedz
@bibsz: Teraz jechałem to nieszczęsne Świnoujście - Wrocław, po Niemieckiej stronie jest sporo, bardzo dobrej jakości bruku :D. Przyznam, że Panaracer SK 38C sprawdziły się idealnie na dobrym cisnieniu. Wcześniej jeździłem a 32C oraz 37C (drut). Roznica w tłumieniu jest Panaracera jest ogromna :).
@Defender: Patrz wyżej.
Kupujesz sobie RC500, zmieniasz koła na lżejsze za 1500zł, do tego fajne oponki i masz mega fajny rower na lata :).
  • Odpowiedz
@Defender z tymi zaletami stalowej ramy to nieco przesada. Miałem gravela na stalowce, teraz mam aluminium i nie ma żadnej różnicy. Do tego coraz więcej ludzi zgłasza problem z rdzewiejącymi stalowymi ramami. Chcesz większego komfortu? Obniżasz ciśnienie w oponach i tyle.
  • Odpowiedz
@Defender: zadaj sobie pytanie i na nie odpowiedz - czy to ma być gravel pod wyprawy, czy gravel-szosa-endurance. Bo też od tego trochę zależy jaką szeroką oponę wsadzisz, ile bagażu doczepisz. Ogólnie ten Marin jest polecany, sam na niego miałem ochotę ale padło na Breezer Radar Expert, zmieściłem się w 4k i zostało kilka stówek :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Defender: po przesiadce na gravel miałem odczucie ze zupełnie nie ma tłumienia drgań. Do teraz się zastanawiam jaka masakra musi być na szosie... Ale mega szybko się przyzwyczaiłem. Mnie wkurza tylny trójkąt. Szeresze to być nie mogło. Jak kręcę w SPD to prawie dotykam trójkąta. A jak patrzę czy dotykam to wtedy na pewno walne. Przy przymiarkach zobacz czy między kołem przednim a butem masz miejsce. Mi się zdarza dotknąć opony
  • Odpowiedz
@Defender też stoję przed tym samym dylematem co kupić do 4-4,5tys, wymagania mamy praktycznie identyczne. Ja stawiam na Triban 520 RC, dziś będąc w decathlonie dowiedziałem się, że od 28 września będzie wrzucone do sprzedaży kilka sztuk, więc trzeba pilnować tego :) wrzucasz lepsze szersze opony i cieszysz się fajnym rowerem za te pieniądze na niezlym osprzęcie. Tutaj możesz zobaczyć co inni użytkownicy proponowali mi :) https://www.wykop.pl/wpis/52115937
  • Odpowiedz