Aktywne Wpisy
![](https://wykop.pl/cdn/c0834752/6adbe79d8ed74bbec7818ab608cc2eacdd59ddd3b9a0e84a7386a2315b3d5d56,q60.png)
Bernenski +106
Mija prawie rok od marzeń naszych wspaniałych spadkowiczów. Zgodnie z ich przewidywaniami kredytobiorcy są masowo licytowani. Pastibox kupił nieruchomość 50% taniej.
@haha123 miał zamiar nawet kupić kilka nieruchomości, na szczęście udało mu się kupić taniej przynajmniej jedną.
Wszystko się sprawdziło xD
Spokojnie chłopaki, jeszcze tylko rok na wynajmie i na pewno się uda ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
#kredythipoteczny #nieruchomosci
@haha123 miał zamiar nawet kupić kilka nieruchomości, na szczęście udało mu się kupić taniej przynajmniej jedną.
Wszystko się sprawdziło xD
Spokojnie chłopaki, jeszcze tylko rok na wynajmie i na pewno się uda ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
#kredythipoteczny #nieruchomosci
![](https://wykop.pl/cdn/c3201142/00189f7b35eb151d69c95858475a454829a597a50afe5aea89aaa1aa167eb0c1,w150.png?author=Bernenski&auth=75fe457a2d6d1ca89615830c0b02989b)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Kapitalista777_ZcLlOLM919,q60.jpg)
Kapitalista777 +128
Znana feministyczna działaczka. Twierdzi, że 20% Półek zgwałcono. Działa na rzecz tego, by to mężczyzna udowadniał niewinność, a nie jemu winę.
I zobaczycie, że prędzej czy później im się to uda.
#4konserwy #niebieskiepaski #logikarozowychpaskow #zwiazki #bekazlewactwa #patologiazewsi
I zobaczycie, że prędzej czy później im się to uda.
#4konserwy #niebieskiepaski #logikarozowychpaskow #zwiazki #bekazlewactwa #patologiazewsi
![](https://wykop.pl/cdn/c3201142/9e45e6bbc6a6232dfd15939a123f46369bf0b214d46dbe4abc5bdbddc66551b6,w150.jpg)
Jako, że jest mały ruch na tagu - rozruszam go wieściami od Kitfox, który zajmuje się wydaniem DF na Steam.
Obrazki będą pod linkami. W filmiku podpiętym do wpisu jest filmik, gdzie jeden z fanów omawia wieści z newslettera.
----
Dzisiaj Kitfox puścił kolejną dawkę informacji na temat UI, a dokładniej o tworzeniu stref.
Na pierwszy strzał idzie główne menu, które mamy pod literką "i", czyli Zones.
Poza znajomymi strefami, dodano ikony przedstawiające czego dotyczą strefy - kosz ewidentnie do poprawy, odstaje od reszty;)
Na dole ekranu widać opcje dla użytkowników myszki, najprawdopodobniej jest to zaznaczenie prostokąta, malowanie ręcznie obszaru i usuwanie obszaru. W klasycznej wersji mamy możliwość jeszcze "wypełnienia" czyli "+" aż do ścian/drzwi.
#1 - Menu główne Zones
-
Dalej mamy już stworzoną strefę spotkań - Meeting Zone - gdzie widzimy wybrane pole Meeting Zone i obok dodatkową ikonę z wyborem typu tej strefy. Na dole menu widać informację, że można w nią kliknąć żeby wybrać typ, oraz o tym, że można wybrać kilka typów tej strefy spotkań.
Na samym ekranie gry widać jak jest oznaczona taka strefa - na zielono, z oznaczenie typu strefy w lewym górnym rogu oznaczenia strefy.
#2 - Meeting Zone
-
Na tym zrzucie widać menu do wyboru podtypu miejsca spotkań, jeśli takie zechcemy - mamy do wyboru: tawernę, bibliotekę, kaplicę/świątynię czy gildię. Możemy też pozostawić jako ogólne miejsce spotkań dla naszych "dorfów", beż wybrania konkretnego podtypu.
Dodatkowo dostajemy informację z podmenu, że większe podstrefy mogą przyciągać gości z zewnątrz - z doświadczenia mogę powiedzieć, że najwięcej gości przyciąga tawerna.
#3 - Wybór typu Meeting Zone
-
Na poniższym zrzucie widać wybór bóstwa, któremu ma być poświęcona dana kaplica/świątynia. Jasnoniebieskie to nazwy bóstwa dla którego nie ma jeszcze wyznaczonej świątyni, a żółte to już istniejące świątynie dla których bóstwo już zostało uczczone. Inaczej nie jestem tego w stanie wydedukować.
Sam tooltip mówi nam ile jest wyznawców w fortecy, kogo dotyczy wiara i co jest cenione przez daną wiarę. Do tej pory nie wiem jak to się przekłada na życie w forcie - może ma więcej znaczenia w trybie Adventure.
Co ciekawe, lista bóstw i religii nie jest przypadkowa - lista jest chronologiczna w kwestii powstawania danej wiary - czyli jeśli jakaś wiara powstała później, jest niżej na liście
#4 - Wybór bóstwa
-
Tutaj widzimy jak już bóstwo zostało wybrane i dodatkową ikonę przy pozycji w menu. Ta ikona odpowiada za zmianę nazwy obszaru, wyznaczaniu osób religijnych oraz innych zawodów dla tego obszaru.
Na samym ekranie gry widzimy również ikonę typu obszaru.
#5 - Wybranie bóstwa dla świątyni
-
Na tym GIFie widać jak obszary mogą na siebie nachodzić - w przeciwieństwie od budynków.
Coś czego nie było, a tutaj widzę, to możliwość przeglądania stref jednym kliknięciem, gdzie przerzuca nas do kolejnej strefy jeśli na siebie nachodzą. A może tylko nie zwróciłem uwagi w klasycznym DF.
#6 - GIF - różne strefy
-
Poniżej widać możliwość domalowania stref do istniejących stref, zamiast tworzyć je na nowo - lub nawet przenoszenia w inne miejsce. Zostaje opcja również usuwania stref.
Nowością są oczywiście same tooltipy - krótkie informacje wyjaśniające co dana rzecz robi.
#7 - Domalowanie stref
#8 - Usuwanie strefy
-
W dzisiejszym newsletterze to wszystko - do zobaczenia w następnym;)