Wpis z mikrobloga

#dwarffortress #dfsteam (tag do obserwowania wieści z edycji Steam)

Jako, że jest mały ruch na tagu - rozruszam go wieściami od Kitfox, który zajmuje się wydaniem DF na Steam.

Obrazki będą pod linkami. W filmiku podpiętym do wpisu jest filmik, gdzie jeden z fanów omawia wieści z newslettera.

----

Dzisiaj Kitfox puścił kolejną dawkę informacji na temat UI, a dokładniej o tworzeniu stref.

Na pierwszy strzał idzie główne menu, które mamy pod literką "i", czyli Zones.
Poza znajomymi strefami, dodano ikony przedstawiające czego dotyczą strefy - kosz ewidentnie do poprawy, odstaje od reszty;)
Na dole ekranu widać opcje dla użytkowników myszki, najprawdopodobniej jest to zaznaczenie prostokąta, malowanie ręcznie obszaru i usuwanie obszaru. W klasycznej wersji mamy możliwość jeszcze "wypełnienia" czyli "+" aż do ścian/drzwi.

#1 - Menu główne Zones

-

Dalej mamy już stworzoną strefę spotkań - Meeting Zone - gdzie widzimy wybrane pole Meeting Zone i obok dodatkową ikonę z wyborem typu tej strefy. Na dole menu widać informację, że można w nią kliknąć żeby wybrać typ, oraz o tym, że można wybrać kilka typów tej strefy spotkań.
Na samym ekranie gry widać jak jest oznaczona taka strefa - na zielono, z oznaczenie typu strefy w lewym górnym rogu oznaczenia strefy.

#2 - Meeting Zone

-

Na tym zrzucie widać menu do wyboru podtypu miejsca spotkań, jeśli takie zechcemy - mamy do wyboru: tawernę, bibliotekę, kaplicę/świątynię czy gildię. Możemy też pozostawić jako ogólne miejsce spotkań dla naszych "dorfów", beż wybrania konkretnego podtypu.
Dodatkowo dostajemy informację z podmenu, że większe podstrefy mogą przyciągać gości z zewnątrz - z doświadczenia mogę powiedzieć, że najwięcej gości przyciąga tawerna.

#3 - Wybór typu Meeting Zone

-

Na poniższym zrzucie widać wybór bóstwa, któremu ma być poświęcona dana kaplica/świątynia. Jasnoniebieskie to nazwy bóstwa dla którego nie ma jeszcze wyznaczonej świątyni, a żółte to już istniejące świątynie dla których bóstwo już zostało uczczone. Inaczej nie jestem tego w stanie wydedukować.
Sam tooltip mówi nam ile jest wyznawców w fortecy, kogo dotyczy wiara i co jest cenione przez daną wiarę. Do tej pory nie wiem jak to się przekłada na życie w forcie - może ma więcej znaczenia w trybie Adventure.

Co ciekawe, lista bóstw i religii nie jest przypadkowa - lista jest chronologiczna w kwestii powstawania danej wiary - czyli jeśli jakaś wiara powstała później, jest niżej na liście

#4 - Wybór bóstwa

-

Tutaj widzimy jak już bóstwo zostało wybrane i dodatkową ikonę przy pozycji w menu. Ta ikona odpowiada za zmianę nazwy obszaru, wyznaczaniu osób religijnych oraz innych zawodów dla tego obszaru.
Na samym ekranie gry widzimy również ikonę typu obszaru.

#5 - Wybranie bóstwa dla świątyni

-

Na tym GIFie widać jak obszary mogą na siebie nachodzić - w przeciwieństwie od budynków.
Coś czego nie było, a tutaj widzę, to możliwość przeglądania stref jednym kliknięciem, gdzie przerzuca nas do kolejnej strefy jeśli na siebie nachodzą. A może tylko nie zwróciłem uwagi w klasycznym DF.

#6 - GIF - różne strefy

-

Poniżej widać możliwość domalowania stref do istniejących stref, zamiast tworzyć je na nowo - lub nawet przenoszenia w inne miejsce. Zostaje opcja również usuwania stref.
Nowością są oczywiście same tooltipy - krótkie informacje wyjaśniające co dana rzecz robi.

#7 - Domalowanie stref
#8 - Usuwanie strefy

-

W dzisiejszym newsletterze to wszystko - do zobaczenia w następnym;)