Wpis z mikrobloga

Wczoraj miała miejsce prezentacja nowego samochodu elektrycznego Lucid Air,którego produkcja ma się zacząć w przyszłym roku.

Firma powstała w 2007 roku i od dobrych kilku lat pracowała właśnie nad tym autkiem. CEO i CTO tej firm jest Peter Rawlinson. W latach 2009-2013 pracował w Tesli jako:

Vice President of Vehicle Engineering and Chief Engineer of the Model S


jednakże jak ostatnio Elon sam dał do zrozumienia, jego rola jest wg niego przez media wyolbrzymiana:

Rawlinson didn’t design Model S. Prototype was done before he joined & he left us in the lurch just as things got tough, which was not cool. He did make some contributions to body/chassis engineering, but not to powertrain, battery, electronics or software. [[source]](https://twitter.com/elonmusk/status/1303495330223198208)


Niemniej jednak wygląda na to, że ich CEO i CTO jednak co nieco o budowie aut elektrycznych wie.

Nie zmienia to też to faktu, że wczoraj Lucid Motors zaprezentował naprawdę niezły samochód, który tak naprawdę jako pierwszy podejmuje rękawice w wyścigu do lidera rynku EV pod względem osiągów.

Owszem, auto jest cholernie drogie, jednak cała strategia firmy polega na tym, że na początek właśnie targetują rynek aut luksusowych, stąd cena 169k USD nie jest tutaj zaskoczeniem. Ogromne wrażenie robi zasięg, w przeliczeniu ok 832 km dla jednej z wersji.

Oczywiście, ludzie pytają jak to wpłynie na Teslę i jej produkty. Generalnie okazuje się, że stawka wzrosła... i teraz wszyscy liczą na to, że podczas baterry day Tesla ogłosi/pokaże Model S Plaid, z jeszcze lepszymi osiągami. Ludzie mają też nadzieje, na odświeżony wygląd modeli X i S. Dla modelu S, który debiutował w 2012 roku... odświeżenie wnętrza...naprawdę by się przydało.

Jak dużo rynku zabierze Lucid Tesli? Początkowo... niewiele. Głównym czynnikiem limitującym będzie tutaj zdolność produkcyjna Lucid Motors. Sam podkreślali, że idą w ilość a nie jakość. Dopiero mając pewność, że są w stanie zapewnić najwyższą jakość, będą powoli podkręcali liczbę wyprodukowanych aut. Osobiście jestem zdania, że Lucid przez najbliższe 3-5 lat, podobnie jak Tesla do Teraz, będzie sprzedawać bez problemu wszystko co będzie w stanie wyprodukować.

Sytuacja natomiast robi się ciekawa dla takich aut jak Porsche Taycan, które wpada w ten sam zakres cenowy co Lucid Air. Ktoś ładnie wczoraj podsumował, że Lucid zabierze jakiś 1% udziały w rynku Tesli.. i jakieś 50% Porshe Taycan.

Z innych ciekawostek, które mogą mieć znaczenie dla inwestorów Tesli jest m.in. to, że Lucid zapowiedziało, że jest chętne do współpracy z innymi producentami aut i jest w stanie im udostępnić na licencji swoje jednostki napędowe. Może to pozwolić się narodzić jeszcze kilku innym konkurentom na rynku.

Generalnie wrażenia bardzo bardzo na plus. Bardzo miły jest fakt, że Lucid nie zachowuje się jakby już cokolwiek wygrało (jak np. Nikola). Lucid pokreśla, że dopóki pierwsze auta nie zjadą z lini produkcyjnej, to nic nie osiągneli.

Tak czy inaczej będzie ciekawie.

BTW, #zbieramnalucidairdream ktoś coś? :)

ich strona: https://www.lucidmotors.com/

#lucid #lucidmotors #porshe #samochody #tesla #elonmusk #gielda #technologie #ciekawostki
anonimowy_programista - Wczoraj miała miejsce prezentacja nowego samochodu elektryczn...
  • 10
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@anonimowy_programista: autko wyglądowo bardzo spoko. Osiągi również. Technologia z formuły E robi swoje. Ogółem to życzę powodzenia, konkurencja na rynku zawsze jest dobra.
P.s. znajoma brała udział przy projektowaniu wiązek elektrycznych do tego.