Pierwsza detekcja fal grawitacyjnych z fuzji czarnych dziur o masach pośrednich!

Kolaboracja LIGO/Virgo ogłosiła dzisiaj, że odkryto sygnał - GW190521 - pochodzący z fuzji czarnych dziur o masach pośrednich - odpowiednio 85 i 66 mas Słońca. Pozostała po nich czarna dziura o masie 142 mas Słońca. To pierwsza tego rodzaju tak "masywna" detekcja.

Czarne dziury o masach pośrednich są "nietypowe" i słabo poznane, gdyż zdaje się, iż nie powstają wskutek kolapsu masywnych gwiazd, ani w sposób zbliżony do tworzenia się supermasywnych czarnych dziur. Odkrycie pierwszej takiej koalescencji przez LIGO/Virgo zapewne pomoże lepiej poznać charakterystykę tych obiektów, a być może nawet uda się z czasem zaproponować spójną teorię dotyczącą ich powstawania.

Poniżej artykuł o tym wydarzeniu oraz dlaczego ta detekcja jest tak istotna:

Inne źródła:

#fizycznenowinkifakera -> nowinki fizyczne i nie tylko - do obserwowania lub czarnolistowania.( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nauka #fizyka #astrofizyka #kosmologia #kosmos #wszechswiat #astronomia #ligo #gruparatowaniapoziomu #zainteresowania #ciekawostki #mikroreklama
Pobierz
źródło: comment_1599049914lQN7zvMDlXxGt5GEVpvxFB.jpg
  • 14
Gdyby ktoś chciał się WYPISAĆ z listy to niech zaplusuje ten komentarz.

Nie prowadzę już zapisów (można obserwować tag). Gdyby ktoś mimo wszystko chciał jednak być wołanym to niech mi da jakoś znać.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Małe sprostowanie tytułu i opisu znaleziska oraz wpisu (wprowadza niechcący w błąd - przepraszam) - do klasy czarnych dziur o masie pośredniej należy wlaściwie wyłącznie powstała już po fuzji czarna dziura, składniki kwalifikują się do czarnych dziur o masach gwiazdowych.